Overslaan en naar de inhoud gaan

Pink Ribbon vraagt met nieuwe campagne aandacht voor jonge vrouwen met borstkanker

De ziekte is bij jonge vrouwen vaak agressiever en sociaal ingrijpender.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Elk jaar vraagt in de ‘borstkankermaand’ oktober extra aandacht voor mensen die slachtoffer zijn geworden van de ziekte. Dit jaar staat de maand in het teken van vrouwen onder de 45 jaar, blijkt uit de lanceringscampagne van Pink Ribbon en .

related partner content for mobile comes here

Waar in de  de gevolgen letterlijk zichtbaar werden gemaakt, wil Pink Ribbon deze keer inzicht geven in de gedachten en emoties van jonge borstkankerpatiënten.

&;Hoe jonger de vrouw, hoe heftiger de impact&;
In de campagnefilm vertellen (ex)patiënten over het ingrijpende effect van borstkanker op hun leven. Over hoe de vrouwen door chemotherapie afscheid moeten nemen van hun kinderwens en hoe hun omgeving verder gaat met het leven, terwijl zij dat wel willen, maar niet kunnen. De persoonlijke verhalen van de vrouwen zijn terug te lezen op het van Pink Ribbon.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Naast de campagnefilm en het online platform, creëerde Jaap Vliegenthart een confronterende visual waarmee de campagne wordt aangejaagd. Daarnaast kunnen consumenten de bekende kopen die dit jaar is ontworpen door sieradenontwerpster Bibi van der Velden. De opbrengst van de verkoop wordt gebruikt om onderzoek tegen borstkanker te financieren.

De campagne is te zien vanaf 1 oktober.

Credits
Pink Ribbon:
Carolina Pruis, Monique Vering, Neeltje Meijs en Rupert Springfield
Reclamebureau The Oddshop:
Niels de Wit, Robert van der Lans, Oscar Hamming, Marten Meijboom, Joost van der Schoot, Brenda Veenstra, Orfee Goedkoop en Madelon Tiemens
Productiemaatschappij Rebranded:
Tom Driesen, Xandra Vellinga en Dennis Keyner
Geluidsstudio LAB-3:
Jeroen van Gessel
Voice-over:
Bas van Teylingen
Muziek:
"Strange Weather” written by Keren Ann Zeidel
De dames uit de film:
Marijntje, Claudia, Joyce, Merel, Cissie, Saskia, Eline, Mattanja, Elja, Marie-Louise, Tessa, Ingrid, Patricia, Marike, Sjobian, Jacobien, Melissa, Femke, Yvonne, Manon, Marianne, Jessica
Partners:
Bruna, C&A, DA, MOOI, Service Apotheken, Shoeby en wehkamp
Mediabureau ZIGT: 
Jesper Schrijen, Sabine Fenger, Rogier Bruggeman en Veroni Engelhart

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in