Overslaan en naar de inhoud gaan

Oplage betaalde kranten blijft dalen

De oplage van de grootste betaalde kranten is ook in 2006 gedaald. Alleen Trouw, Het Financieele Dagblad en Het Parool zagen de oplage…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde jaarcijfers van Hoi Instituut voor media-auditing. De cijfers van het AD kunnen niet worden vergeleken met 2005, deze keer door een harmonisatie van definities per 1 januari 2006 van Hoi. AD komt in 2006 uit op een oplage van 524.974, maar aannemelijk is dat ook die krant in oplage is gedaald. Dat bleek al in het vierde kwartaal van 2006.

related partner content for mobile comes here

De grootste krant De Telegraaf zag de totaal verspreide oplage dalen van 724.762 in 2005 naar 714.563. De Telegraaf op zondag ging van 683.814 naar 669.431. De Volkskrant-oplage daalde van 292.634 naar 284.801 en ook NRC Handelsblad moest terug: van 247.248 naar 239.211 exemplaren.

Stijgers zijn Trouw: van 107.981 naar 108.435, Het Financieele Dagblad: van 55.942 naar 58.350 en Het Parool van 86.585 naar 86.656 exemplaren.

De gratis dagbladen Metro ‒ van 414.721 naar 465.224 ‒ en Spits - 382.412 naar 401.553 ‒ vertoonden ook in 2006 weer groei. De cijfers van NRC Next werden door Hoi niet bekendgemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in