Oplage betaalde kranten blijft dalen
Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde jaarcijfers van Hoi Instituut voor media-auditing. De cijfers van het AD kunnen niet worden vergeleken met 2005, deze keer door een harmonisatie van definities per 1 januari 2006 van Hoi. AD komt in 2006 uit op een oplage van 524.974, maar aannemelijk is dat ook die krant in oplage is gedaald. Dat bleek al in het vierde kwartaal van 2006.
De grootste krant De Telegraaf zag de totaal verspreide oplage dalen van 724.762 in 2005 naar 714.563. De Telegraaf op zondag ging van 683.814 naar 669.431. De Volkskrant-oplage daalde van 292.634 naar 284.801 en ook NRC Handelsblad moest terug: van 247.248 naar 239.211 exemplaren.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisStijgers zijn Trouw: van 107.981 naar 108.435, Het Financieele Dagblad: van 55.942 naar 58.350 en Het Parool van 86.585 naar 86.656 exemplaren.
De gratis dagbladen Metro ‒ van 414.721 naar 465.224 ‒ en Spits - 382.412 naar 401.553 ‒ vertoonden ook in 2006 weer groei. De cijfers van NRC Next werden door Hoi niet bekendgemaakt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid