Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek)Marketeers zetten in 2020 minder mediabureaus in

En ze zullen meer in-house oplossen. Aldus onderzoek van media-adviesbureau MediaSense.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

MediaSense deed het onderzoek samen met ISBA en Ipsos Connect, het betrof een kwalitatief onderzoek onder 200 senior marketing- en mediabeslissers.

related partner content for mobile comes here

58 procent van de marketeers is het eens met de stelling dat het aantal bureaus waarmee ze werken de komende 5 jaar zal verminderen. En 54 procent verwacht een aantal functies die nu nog worden belegd bij een bureau, intern te hebben gebracht voor 2020.

Het betreft functies die te maken hebben met owned media, earned media, contentmanagement, data management en socialmediastrategie.

Negen van de 10 respondenten zijn het eens met de stelling dat mediabureaus de beste partij zijn als het gaat om paid media. 73 procent van de marketeers geeft desondanks dat ze in 2020 direct zullen werken met media-eigenaren/uitgevers en technologiebedrijven.

58 procent klopt niet als eerste aan bij een mediabureau als het gaat om strategisch advies over programmatic advertising. Ze zullen eerst een technologiespecialist of digitaal bureau raadplegen. Veel marketeers geven aan het gevoel te hebben dat creatieve bureaus achterlopen qua kennis, met name bij creatie van dynamische social mediacontent.

Desondanks: 8 van de 10 denken dat creatieve bureaus de beste plek zijn voor een groot creatief idee. Bijna 60 procent gaat er van uit dat de contentproductie de komende 5 jaar intern wordt opgelost.

Graham Brown, oprichter/directeur van MediaSense, licht de uitkomsten toe: ‘In de ideale situatie worden organisaties onafhankelijker, data-driven, maken ze gebruik van de juiste technologie en hebben ze een duidelijk idee van wat de belangrijkste drivers zijn binnen hun eigen  media-ecosysteem.’

Het onderzoek vond plaats tussen maart en juli 2015. 

Bron: Brand Republic

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in