Overslaan en naar de inhoud gaan

Nuon komt met nieuwe merkpositionering en campagne ‘Luisteren geeft energie’

De energieleverancier wil zich nog meer richten op de werkelijke behoeftes van klanten, en mensen laten voelen dat ze bij Nuon in goede…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Lemon Scented Tea heeft deze merkpositionering creatief doorvertaald in een geïntegreerde merkcampagne met als boodschap: ‘Luisteren geeft energie. Daarom luisteren wij naar u.&;

related partner content for mobile comes here

6 minuten
Energie is low interest. Mensen willen er best even induiken, maar niet te lang. Uit onderzoek blijkt dat klanten ongeveer 6 minuten per jaar over hun energieleverancier nadenken. Maar wanneer ze dan in contact zijn met hun energieleverancier, verwachten ze wel een goede dienstverlening. Dat hun energiebedrijf hen begrijpt en daardoor proactief helpt. En dat begint met goed luisteren. Nuon speelt hier op in met haar merkpositionering en dienstverlening.

Dwars door de organisatie heen
Friso Westenberg
, marketingcommunicatie manager van Nuon: &;Uit ons onderzoek blijkt dat klanten niet onverwacht willen bijbetalen op hun jaarafrekening. We weten ook dat ze niet regelmatig hun energiestand checken. Door regelmatig een seintje te sturen om te vertellen hoe het er voor staat met hun energieverbruik laten we zien dat we echt naar hen hebben geluisterd.&;

Gijsbregt Vijn, managing director Lemon Scented Tea: &;Het mooie van deze positionering en campagne is dat het een mentaliteit is die dwars door de organisatie heengaat. Het is dus meer dan de nieuwe merkcampagne die alleen richting aan de externe communicatie geeft. Zo bouwen we samen met alle afdelingen aan één sterk Nuon-merk, met één helder, consistent verhaal.&;

Westenberg: “Met deze campagne richten we ons op het hoofd, maar vooral ook op het hart van mensen. Door ze te laten zien dat door naar elkaar te luisteren, we elkaar beter leren begrijpen.&

De campagne bestaat onder andere uit verschillende tv-commercials en online campagnes van Lemon Scented Tea.


Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Bureaus: Lemon Scented Tea (concept & realisatie)
FCB (activatie)
UM & I-Prospect (media)

Regisseur: Wouter Stoter Productiemaatschappij: MINIbar

Klantverantwoordelijke: Nuon Merk, Marcom & Media team

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in