Overslaan en naar de inhoud gaan

Mensen willen gewoon spelen

Afgelopen Picnic07 was David Polinchock van Brand Experience Lab bij ons in Nederland. Eind december was ik bij hem op bezoek in zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen was David Polinchock van bij ons in Nederland. Eind december was ik bij hem op bezoek in zijn kantoor in Soho. Een geweldig mooie en inspirerende afspraak.

related partner content for mobile comes here

Brand Experience Lab is namelijk echt een lab waar ze met allemaal nieuwe technologieën en innovatieve technieken (spelen) werken. We hebben onze ogen uitgekeken. In het begin begon David ons ook allemaal technieken te laten zien en zo stond Susan binnen een kwartier voor een scherm schapen, koeien, leeuwen en eenden te vangen, die vervolgens begonnen te blaten, loeien, brullen of kwaken. Erg leuk allemaal. Maar wat kun je er mee. Ik bedoel, de techniek is toch geen doel, maar een middel...

Dit vroeg ik David. En hij vertelde dat het geen lab met als doel de nieuwste technieken te verzamelen. De innovaties staan in dienst van communicatie en marketing. En toen begon hij en kwamen er vele voorbeelden van dingen die ze gedaan hadden met die technieken.

Misschien ken je de 'Volvo Game' campagne wel, waarbij bezoekers in de bioscoopzaal een auto over een parcours stuurt door met de armen in de lucht naar links of rechts te bewegen. De game is in verschillende zalen in Engeland gespeeld en de mensen konden het opnemen tegen andere bioscoopzalen in andere steden. Zoals te zien is in het filmpje gaan de mensen helemaal op in het "spel" en de meeste mensen hebben weer anderen verteld over wat zij die avond met Volvo hebben meegemaakt.

De mensen van hebben iets met de bioscoop en de tijd die je moet doden voordat de film begint, want ze hebben nog een spel ontwikkeld voor in de bioscoop. Vergelijkbare techniek, maar met een ander spel. Adverteerder is mij ontschoten, maar het spel was het meest simpele, namelijk het spel pong. Het spel werd gespeeld voordat de film begint om de tijd te doden zullen we maar zeggen. De mensen die het speel gespeeld hebben zijn zo enthousiast en vertelden er veel over. De bioscopen werden zelfs gebeld door mensen die graag naar de film wilden waar het spel ook gespeeld wordt.

Alle twee voorbeelden van hoe je nieuwe technieken inzet om mensen een goede ervaring met je merk te bieden. David vertelde hoe ze een karakter van bekende cricketspelers hebben gemaakt die voorzien waren van een bepaalde techniek zodat ze konden reageren op geluid van de televisie. Dus als er een punt werd gemaakt gaven de karakters, die in de huiskamer stonden, commentaar. Deze karakters van bekende spelers kon je krijgen bij een krat bier.

Wat mij bijgebleven is zijn niet de vele technieken of andere innovaties. Maar zoals David zei, "its al about telling stories". Hij heeft een opleiding gehad als kinder vermaker/acteur en dat is eigenlijk wat hij nog steeds doet. Mensen willen gewoon spelen, net als kinderen!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in