Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer met minder

Meer doen met minder middelen. Dat is in het huidige economische klimaat ook voor veel b-to-b adverteerders het devies. Alle aspecten van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook de wereld van de b-to-b marketing wordt getroffen door de economische teruggang. Niet zoveel als consumentenmarketing, maar toch zijn de gevolgen merkbaar. Een van de uitvloeisels is dat er drastisch wordt bezuinigd op marktonderzoek. Nu zuinigheid troef begint te worden, ruilt men dure focusgroepen in tegen één-op-één onderzoek met klanten/gebruikers. Maar ook bij het gebruik van reclamemateriaal, zoals bijvoorbeeld foto´s, wordt op de kosten beknibbeld. B-to-b-bureaus merken ook dat de adverteerders vragen om reclame die meer serieus van toonzetting is. Voor grappige, maar vage imago-achtige reclame is nu even geen geld. Ook wordt tv-reclame al gauw geschrapt door b-to-b-adverteerders: te duur in verhouding tot het effect. In plaats daarvan besteedt men liever geld aan tradeshows of bijeenkomsten met klanten, waar aan de relatie kan worden gebouwd. Daar kan het effect beter van worden becijferd.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: btobonline.com<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in