Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediaplanner heeft het moeilijk

Online reclame groeit hard, en dat maakt het werk van de mediaplanner er niet makkelijker op. Want er zijn voorlopig veel meer vragen dan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de mediaplanner was internet tot voor kort nog een marginaal medium. Het was hoogstens geschikt voor direct responseachtige campagnes en nam in de meeste mediaplannen een bijrol in. Dat begint te veranderen.

related partner content for mobile comes here

In de Verenigde Staten gaat dit jaar naar verwachting 10 procent van de reclamegelden naar internet. Dat betekent dat mediaplanners online serieus moeten nemen. Maar voorlopig zijn er veel meer vragen dan antwoorden. Want wat kun je als adverteerder met blogs doen? Hoe kan internet gecombineerd worden met andere media? En op welke manier kan podcasting worden ingezet?

Pasklare antwoorden zijn er niet, wel wat richtlijnen. Zo is duidelijk dat ‘word of mouth’, de oervorm van reclame, op internet buitengewoon effectief is. Dus zullen merken nog meer zorg moeten besteden aan de zorgvuldigheid van hun claims, want elke misser is binnen de kortste keren publiek. Internet betekent ook dat planners moeten leren leven met een flinke dosis onzekerheid. Een vaste hoeveelheid GRP’s inkopen is er op internet niet bij.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in