Mobiele bellers willen beloond worden
Het Amerikaanse onderzoeksbureau vond dat 90 procent (!) van alle mobiele bellers niet geïnteresseerd is in het ontvangen van mobiele advertenties, maar dat percentage zakt naar 64 procent zodra er een incentive wordt aangeboden.
De bereidheid verschilt per doelgroep, per aard en vorm van de uiting en uiteraard per beloning.Eigenlijk is alleen de groep 40 tot 49 jaar geïnteresseerd in het ontvangen van mobiele uitingen, met of zonder incentive.Slechts 13 procent van de doelgroep met een inkomen tussen de 125.000 en 149,000 dollar wil uitingen ontvangen waar ook een beloning aan vast zit.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe doelgroep tussen 18 en 39 is het meeste geinteresseerd in het ontvangen van incentives (denk dan aan cash of gratis belminuten) in ruil voor mobiele advertenties. Virgin Mobile was daar al achter: de Engelse provider heeft succes met het prepaid ‘Sugar Mama’ programma, dat gebruikers gratis belminuten of sms-jes verstrekt in ruil voor het bekijken van commerciële boodschappen.
De onderzoekers menen dat marketeers en telecomproviders eerst goed moeten onderzoeken hoe hoog of hoe laag de tolerantie van de specifieke doelgroep of segment is, voordat ze een mobiele advertentiestrategie ontwikkelen. Het heeft dus geen zin om een aanbieding naar het hele klantenbestand te zenden.
In de campagne moet men daarnaast ook verschillende content per segment kunnen aanbieden, rekening houden met frequentie en timing van de uitingen, op verschillende platforms, en men moet het makkelijk maken om te kunnen opzeggen.
Bron: Mediapost
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid