Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele bellers willen beloond worden

Mobile advertising wordt eerder geaccepteerd als er een incentive aan wordt gekoppeld. Aldus Harris Interactive, dat onderzoek deed naar de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse onderzoeksbureau vond dat 90 procent (!) van alle mobiele bellers niet geïnteresseerd is in het ontvangen van mobiele advertenties, maar dat percentage zakt naar 64 procent zodra er een incentive wordt aangeboden.

related partner content for mobile comes here

De bereidheid verschilt per doelgroep, per aard en vorm van de uiting en uiteraard per beloning.Eigenlijk is alleen de groep 40 tot 49 jaar geïnteresseerd in het ontvangen van mobiele uitingen, met of zonder incentive.Slechts 13 procent van de doelgroep met een inkomen tussen de 125.000 en 149,000 dollar wil uitingen ontvangen waar ook een beloning aan vast zit.

De doelgroep tussen 18 en 39 is het meeste geinteresseerd in het ontvangen van incentives (denk dan aan cash of gratis belminuten) in ruil voor mobiele advertenties. Virgin Mobile was daar al achter: de Engelse provider heeft succes met het prepaid ‘Sugar Mama’ programma, dat gebruikers gratis belminuten of sms-jes verstrekt in ruil voor het bekijken van commerciële boodschappen.

De onderzoekers menen dat marketeers en telecomproviders eerst goed moeten onderzoeken hoe hoog of hoe laag de tolerantie van de specifieke doelgroep of segment is, voordat ze een mobiele advertentiestrategie ontwikkelen. Het heeft dus geen zin om een aanbieding naar het hele klantenbestand te zenden.
In de campagne moet men daarnaast ook verschillende content per segment kunnen aanbieden, rekening houden met frequentie en timing van de uitingen, op verschillende platforms, en men moet het makkelijk maken om te kunnen opzeggen.

Bron: Mediapost

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in