Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald’s doneert vanaf vandaag 5 cent per verkocht Happy Meal aan het Ronald McDonald Kinderfonds

De bedoeling is om het werk van het Ronald McDonald Kinderfonds nog meer onder de aandacht te brengen bij het grote publiek.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vandaag vieren alle McDonald’s restaurants in Nederland ‘McHappy Day’. Dit betekent dat iedere gast zijn bestelling ontvangt in een speciale Happy Meal Box waarin ze ook een persoonlijk kaartje vinden van ouders die van een Ronald McDonald Huis gebruik gemaakt hebben. De actie markeert dat McDonald’s vanaf nu 5 cent van ieder verkocht Happy Meal doneert aan het Ronald McDonald Kinderfonds. Vandaag geldt dat overigens voor iedere bestelling. McDonald’s: ‘McHappy Day laat gasten persoonlijk ervaren hoe belangrijk het werk van het Kinderfonds is.’

related partner content for mobile comes here

Persoonlijk bedanken
Manu Steijaert
, algemeen directeur bij McDonald’s Nederland (foto boven artikel), zegt in een toelichting: ‘Als hoofdsponsor zijn wij al meer dan 30 jaar nauw verbonden met het Ronald McDonald Kinderfonds. Daarom zijn we er trots op dat we op deze manier het belangrijke werk van het Ronald McDonald Kinderfonds nog meer onder de aandacht kunnen brengen bij onze gasten én onze gasten persoonlijk kunnen bedanken voor hun steun hierbij.’

McHappy Day
Op McHappy Day betrekt McDonald’s haar gasten bij de samenwerking met het Kinderfonds. Iedere bestelling wordt geserveerd in een speciale Happy Meal Box. Hierdoor wordt vandaag bij iedere bestelling 5 cent aan het Kinderfonds gedoneerd. Om hun dankbaarheid te tonen maakten de ouders met hun kinderen mooie kaartjes die de gasten vandaag in de McHappy doos vinden. Steijaert: ‘Toen ik een aantal kaartjes las van ouders en kinderen werd me de waarde van het Kinderfonds en onze verbinding met hen nog eens extra duidelijk. Daarnaast mocht ik ook weer ervaren hoe bijzonder en belangrijk het is dat ouders dichtbij hun zieke kind kunnen zijn en de Ronald McDonald Huizen écht het verschil maken voor ouders en kinderen als het zo nodig is.’

Miljoenen Happy Meals
Jaarlijks worden er miljoenen Happy Meals verkocht, meldt McDonald’s. ‘En het Kinderfonds kan daarmee een groot aantal nachtjes aanbieden aan gezinnen in Nederland, zodat ouders en hun zieke kind dicht bij elkaar kunnen zijn.’ Miranda Noorlander, directeur a.i. van het Ronald McDonald Kinderfonds (foto links): ‘Ieder verkocht Happy Meal betekent vanaf nu een donatie voor ons. Daar zijn wij enorm blij mee, omdat wij afhankelijk zijn van donaties en sponsoring. Dankzij giften als deze en het harde werk van onze vrijwilligers kunnen ouders in de Ronald McDonald Huizen dichtbij hun zieke kind zijn. McDonald’s is al ruim 30 jaar partner van het Kinderfonds en heeft over de jaren veel betekend voor de Ronald McDonald Huizen in Nederland. Naast de financiële bijdrage ondersteunt McDonald’s ons op tal van andere manieren, zoals zitting nemend in de Raad van toezicht en besturen van de lokale Huizen. Onmisbaar dus voor de dagelijkse operatie van het Kinderfonds. Hierdoor kunnen wij er samen met onze 1800 vrijwilligers, dag in dag uit, 24 uur per dag zijn voor zieke kinderen en hun ouders. McHappy Day en de vaste donatie door de aankoop van het Happy Meal maakt dat wij kinderen en hun ouders kunnen blijven helpen in een moeilijke tijd.’

Luister
Behalve Steijaert en Noorlander was Robert ten Brink aanwezig om McHappy Day luister bij te zetten.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in