Overslaan en naar de inhoud gaan

MassiveMusic opent kantoor in Tokio

Het is het zesde kantoor wereldwijd.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Eerder opende het Amsterdamse bureau kantoren in Londen, New York, Los Angeles en Shanghai.

related partner content for mobile comes here

Lokale muziekprofessionals die de Japanse markt en cultuur als geen ander begrijpen, runnen de vestiging in Tokio.  Het team in Tokio bestaat uit Junya Terui (foto midden), Managing Director & Executive Producer, Tamon Fujimi (links), Business Development Manager, en Rick Sakurai, Creative Director en Composer.

Mogelijkheden in Azië
Hans Brouwer,
CEO en oprichter van MassiveMusic: 'We hebben de afgelopen jaren fantastisch werk mogen maken in Japan, waarbij we helemaal verliefd zijn geworden op het land. Het openen van dit kantoor en zo de mogelijkheden in Azië uitbreiden was een logische stap. We willen zo nog beter samenwerken met merken en bureaus in Japan en innovatie naar een hoger plan brengen.'

Met het naderen van de Olympische Spelen van 2020 in Tokio was er volgens Brouwer geen beter moment om de Japanse markt te betreden. 'Na gewerkt te hebben aan de campagne van de Olympische Spelen van 2016 hopen we ook hier een belangrijke rol te kunnen spelen. Daarnaast zal de toenemende mondiale scope van merken en bureaus flink impact hebben op hun creatieve projecten.'

Cruciale rol Tokio


'Tokio speelt een cruciale rol in de Aziatische cultuur en zakenwereld', zegt Terui. 'De afgelopen jaren zagen we een enorme toename van het aantal expats, wat laat zien dat de markt steeds internationaler wordt. Dat wij muzikaal en strategisch willen innoveren, sluit hier mooi bij aan. We willen mooi werk leveren voor merkcampagnes en zoeken naar samenwerkingen met innovatieve merken en vooruitstrevende bureaus. We kunnen hen op maat gemaakte en gecomponeerde muziek bieden, sonic branding en muzikale activaties.'

'Tokio speelt een cruciale rol in de Aziatische cultuur en zakenwereld', zegt Terui. 'De afgelopen jaren zagen we een enorme toename van het aantal expats, wat laat zien dat de markt steeds internationaler wordt. Dat wij muzikaal en strategisch willen innoveren, sluit hier mooi bij aan. We willen mooi werk leveren voor merkcampagnes en zoeken naar samenwerkingen met innovatieve merken en vooruitstrevende bureaus. We kunnen hen op maat gemaakte en gecomponeerde muziek bieden, sonic branding en muzikale activaties.'

Fujimi: 'De markt verandert met de dag maar heeft nu echt een omslag bereikt. Japan was altijd behoorlijk geïsoleerd als land en cultuur. Maar dat verandert heel snel. Dat is direct te merken in advertising, waar westerse ideeën over creativiteit en kwaliteit steeds vaker zichtbaar zijn.'

Op 11 mei viert MassiveMusic de opening van het nieuwe kantoor bij Wall&Wall in Omotesando.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in