Overslaan en naar de inhoud gaan

Managementboek van het Jaar

Het kan denk ik nog net, boekentips voor de vakantie. Aangezien ik zelf net terug ben, kan ik jullie voorzien van een tip uit de eerste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik ben al jaren fan van Goos Geursen en, zoals ik al in een eerdere recensie memoreerde, ben onder de indruk van de vooruitdenkende kracht in zijn analyses. Zijn onlangs verschenen boek is weer zo'n boek dat je het liefst onder je kussen legt om na het lezen, geïnspireerd maar voldaan, op weg te doezelen. Net als een heel goede wijn, moet je speciale momenten uitkiezen waarop je tot 'inname' overgaat. Net als goede wijn moet je niet teveel in een keer tot je nemen. Drink, maar geniet met mate. Dat is in feite ook het credo voor het nieuwe boek van Geursen. Je moet zijn inzichten overdenken, laten bezinken, eens even tot je laten doordringen bij een vakantiewandeling langs de kust.

related partner content for mobile comes here

"Als de leuning beweegt" is het boek over het "Grote Loslaten", want vasthouden heeft immers geen zin in een voortdurend veranderende omgeving. Waar zou je je nog aan vasthouden als de leuning beweegt? Een nieuw paradigma voor marketing- en communicatiespecialisten en voor managers in het algemeen. Het boek heb ik niet lineair gelezen en het laat zich - als holistische verzameling ervaringen, inzichten, ingevingen etc. - ook niet lineair lezen.

Met een aaibare tone-of-voice en frappant heldere metaforen en inzichten dirigeert het de lezer naar een heel natuurlijke zelfreflectie en roept het telkens dat "ik-ga-het-ook-helemaal-anders-doen!-gevoel" op. Mooie overpeinzingen dus voor op vakantie. Een goede "battery recharge" voor "controlerende middenvelders".

Ik heb het boek nog niet uit - hoe gulzig ik er ook van word ? maar ik raad het elke professional uit onze business aan. Sterker nog, ik ga mij er voor inspannen dat er een lijst komt van verplichte literatuur die elke marcom-professional moet lezen. Dit boek komt met stip op één. Binnenkort zal ik daarom een website lanceren www.deverplichtemarketingcommunicatieliteratuurlijst.nl. Uhhhm, nee. Nee inderdaad niet! Ik zou gaan loslaten. Ja da's waar; excuus voor mijn "zendingsdrang".

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in