Overslaan en naar de inhoud gaan

Lege flessen?

Nog nooit werden er zoveel nieuwe alcoholische drankjes gelanceerd – en vaak ook binnen de kortste keren weer uit de schappen gehaald –…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het begon allemaal in het midden van de jaren negentig met de Bacardi Breezer. Sindsdien is er een stroom van ready to drink-producten op de markt gezet. Maar de laatste tijd stagneert de aanvoer van echt nieuwe drankjes.

related partner content for mobile comes here

De innovatie komt alleen nog van nieuwe verpakkingen, opgepimpte lanceringen van buitenlandse merken en hooguit een ander smaakje voor een bestaand product. De distributeurs klagen steen en been: er wordt veel te weinig aan productontwikkeling en promotie gedaan.

Is het allemaal de schuld van de grote concerns die de markt beheersen of doen de creatieven niet genoeg hun best? Wat die laatste groep betreft: nu de reclameregels voor sterke drank steeds maar strikter worden, valt het niet mee om een nieuw alcoholisch product te promoten. Daar komt nog bij dat bij dit soort producten moeilijk is te bepalen wat de consument nou echt lekker vindt.

In de woorden van de Britse marketingdeskundige Andy Edge: ‘Aan het eind van het liedje wil de klant gewoon lol hebben en dronken worden’.
Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in