
Het begon allemaal in het midden van de jaren negentig met de Bacardi Breezer. Sindsdien is er een stroom van ready to drink-producten op de markt gezet. Maar de laatste tijd stagneert de aanvoer van echt nieuwe drankjes.
De innovatie komt alleen nog van nieuwe verpakkingen, opgepimpte lanceringen van buitenlandse merken en hooguit een ander smaakje voor een bestaand product. De distributeurs klagen steen en been: er wordt veel te weinig aan productontwikkeling en promotie gedaan.
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comIs het allemaal de schuld van de grote concerns die de markt beheersen of doen de creatieven niet genoeg hun best? Wat die laatste groep betreft: nu de reclameregels voor sterke drank steeds maar strikter worden, valt het niet mee om een nieuw alcoholisch product te promoten. Daar komt nog bij dat bij dit soort producten moeilijk is te bepalen wat de consument nou echt lekker vindt.
In de woorden van de Britse marketingdeskundige Andy Edge: ‘Aan het eind van het liedje wil de klant gewoon lol hebben en dronken worden’.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee