Lampenoogst 2005: 6x Goud, 23x Zilver


De Ledenjury en de Jury van Veertien was het dus redelijk met elkaar eens, al waren de veertien ook dit jaar weer vele malen guller. Geheel volgens verwachting ging TBWANeboko met de meeste Lampen naar huis.
Uit de 43 nominaties kwamen 1 Goud (voor ‘How deep your dip?’ voor Cup-a-Soup), 4 Zilver en een deelbekroning voort. Ook TBWABrand Experience Company en Tequila waren nog goed voor ieder een keer Zilver. DDB zal met 2 Goud (‘Bus’ Centraal Beheer en ‘Mannenburger’ McDonald’s) en 2 Zilver ook niet ontevreden zijn. Zeker omdat klant De Lotto ook nog net de Klantenlamp naar huis ging.
De Gouden Leeuw-winnaars van vorig jaar ‒ N=5 voor De Telefoongids en Springer & Jacoby voor Olympus ‒ werden ook hier met Goud bekroond. En dit gold ook voor de Gouden Loeki-winnaar van dit jaar, Moderne technieken van Lowe voor Planet Internet.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Bij de deeljury’s was schraalhans echter keukenmeester dit jaar. Slechts de jury filmregie reikte twee deelbekroningen uit: aan Johan Kramer (Menzis, N=5) en Lieven van Baelen (Heineken, TBWANeboko).Geen bekroningen in copy, art, geluid, actualiteit, fotografie. En misschien nog erger: geen jong regie- of reclametalent in de schijnwerpers in de categorieën Young Directors en Talent Trophy.
Overigens maakten DDB’s talenten Ruben Sonneveld en Robert van der Lans en TBWA’s Joep Drummen en Niels de Kuiper dit goed door hun eerste Lampen te winnen.
De vakjury’s waren wat minder zuinig met de in totaal 9 Lampen, al waren het er vier minder dan vorig jaar. Zelfs de zaal zal de Verpakkingslampen hebben gemist. Maar aanwezigen van Euro RSCG 4D, Proximity, Skipintro (met good old Hans van Dijk) en IJsfonteijn misten niet voor niets het interactieve uitreiking van de SpinAwards. Doom & Dickson zal dik tevreden zijn met de enige Lamp in Cross Media.
De relatief nieuwe categorie Out-of-the-box bleef voor het eerst zonder prijs. Alle jury’s tezamen deelden 32 Lampen uit, 2 minder dan vorig jaar.
Totaal 32 Lampen
Tv-commercials: 4x Goud, 4x Zilver
Outdoor: 1x Goud, 2x Zilver
Radio: 1x Zilver
Tijdschriften: 4x Zilver
Dagbladen: 1x Goud, 1x Zilver
Interactief: 4x Zilver
Actiemarketing: 2x Zilver
Grafische vormgeving: 4x Zilver
Crossmedia: 1x Zilver
2 Deelbekroningen in Filmregie
1 Klantenlamp voor De Lotto.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid