Overslaan en naar de inhoud gaan

Lampenoogst 2005: 6x Goud, 23x Zilver

De jubilerende ADCN kon gisteravond maar liefst 6 Gouden Lampen uitreiken en 23 Zilveren, aanmerkelijk meer dan de 4 en 19 van het jaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Ledenjury en de Jury van Veertien was het dus redelijk met elkaar eens, al waren de veertien ook dit jaar weer vele malen guller. Geheel volgens verwachting ging TBWANeboko met de meeste Lampen naar huis.

related partner content for mobile comes here

Uit de 43 nominaties kwamen 1 Goud (voor ‘How deep your dip?’ voor Cup-a-Soup), 4 Zilver en een deelbekroning voort. Ook TBWABrand Experience Company en Tequila waren nog goed voor ieder een keer Zilver. DDB zal met 2 Goud (‘Bus’ Centraal Beheer en ‘Mannenburger’ McDonald’s) en 2 Zilver ook niet ontevreden zijn. Zeker omdat klant De Lotto ook nog net de Klantenlamp naar huis ging.
De Gouden Leeuw-winnaars van vorig jaar ‒ N=5 voor De Telefoongids en Springer & Jacoby voor Olympus ‒ werden ook hier met Goud bekroond. En dit gold ook voor de Gouden Loeki-winnaar van dit jaar, Moderne technieken van Lowe voor Planet Internet.

Bij de deeljury’s was schraalhans echter keukenmeester dit jaar. Slechts de jury filmregie reikte twee deelbekroningen uit: aan Johan Kramer (Menzis, N=5) en Lieven van Baelen (Heineken, TBWANeboko).Geen bekroningen in copy, art, geluid, actualiteit, fotografie. En misschien nog erger: geen jong regie- of reclametalent in de schijnwerpers in de categorieën Young Directors en Talent Trophy.
Overigens maakten DDB’s talenten Ruben Sonneveld en Robert van der Lans en TBWA’s Joep Drummen en Niels de Kuiper dit goed door hun eerste Lampen te winnen.

De vakjury’s waren wat minder zuinig met de in totaal 9 Lampen, al waren het er vier minder dan vorig jaar. Zelfs de zaal zal de Verpakkingslampen hebben gemist. Maar aanwezigen van Euro RSCG 4D, Proximity, Skipintro (met good old Hans van Dijk) en IJsfonteijn misten niet voor niets het interactieve uitreiking van de SpinAwards. Doom & Dickson zal dik tevreden zijn met de enige Lamp in Cross Media.
De relatief nieuwe categorie Out-of-the-box bleef voor het eerst zonder prijs. Alle jury’s tezamen deelden 32 Lampen uit, 2 minder dan vorig jaar.

Totaal 32 Lampen

Tv-commercials: 4x Goud, 4x Zilver

Outdoor: 1x Goud, 2x Zilver

Radio: 1x Zilver

Tijdschriften: 4x Zilver

Dagbladen: 1x Goud, 1x Zilver

Interactief: 4x Zilver

Actiemarketing: 2x Zilver

Grafische vormgeving: 4x Zilver

Crossmedia: 1x Zilver

2 Deelbekroningen in Filmregie

1 Klantenlamp voor De Lotto.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in