Overslaan en naar de inhoud gaan

Klantrelatie zegt veel over bedrijfscultuur

Het proces van globalisering is niet te stuiten. Dus gaan steeds meer kleinere en middelgrote bedrijven het internationale pad op. Ze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klanten en markten zijn in elk land anders. Die verschillen kunnen bijvoorbeeld zitten in het prijsbeleid, de mate van efficiency en de relatie met de klant. Dat laatste zegt veel over de cultuur van het bedrijf. En daarmee vormt die klantrelatie ook een belangrijke informatiebron voor de ondernemer die met dat buitenlandse bedrijf een partnership aan wil gaan. Want op papier mogen bedrijven dan op elkaar aansluiten, of er ook werkelijk sprake is van een ‘fit’, blijkt pas uit de wijze waarop bedrijven in de praktijk functioneren..
Voor het onderzoeken van die fit is een model opgesteld, dat uit verschillende elementen bestaat. Naast de culturele overeenkomsten en verschillen kunnen met dit model ook de bedrijfsmatige aspecten onder de loep worden genomen. Bedrijven die met een buitenlandse partner in zee willen gaan, doen er goed aan om vooraf na te gaan of de fit wel bestaat. Want anders kan het internationale avontuur snel op een teleurstelling uitdraaien.

related partner content for mobile comes here

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in