Overslaan en naar de inhoud gaan

Issuemakers ondersteunt Nationale DenkTank bij editie ‘Het leren van de Toekomst’

Het onderwijs in Nederland kan en moet beter
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De tiende editie van de Nationale DenkTank van start gegaan. In de komende vier maanden buigen 24 excellente studenten zich over de vraag hoe in Nederland ‘Het leren van de Toekomst’ eruit moet zien. Communicatieadviesbureau De Issuemakers ondersteunt de Nationale DenkTank op het gebied van communicatie en media.

related partner content for mobile comes here

‘De unieke kracht van de Nationale DenkTank is het bedenken van inhoudelijk onderbouwde ideeën die een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij’, aldus Maarten Spaans, adviseur bij De Issuemakers. Om de ideeën draagkracht te geven en impact op de samenleving te laten hebben, adviseert De Issuemakers sinds 2013 over de communicatie.

Voorgaande Nationale DenkTank-edities hebben zich onder andere gericht op de zorg, de verduurzaming van de voedselketen en big data. Deze hebben tot diverse beleidsveranderingen en concrete implementaties van oplossingen geleid.

Thema 2015: ‘Het leren van de Toekomst’

Het onderwijs in Nederland kan en moet beter volgens de Nationale DenkTank. In het vandaag verschenen persbericht is te lezen dat ‘de Nederlandse leerling niet gemotiveerd is, leraren en ouders zich niet betrokken voelen, de lespraktijk al 50 jaar vrijwel onveranderd is en we relatief weinig investeren in de ontwikkeling van het jonge kind.’

Ambitieuze kenniseconomie

Volgens Alexander Rinnooy Kan, lid van de raad van advies van de Nationale DenkTank, is er de laatste tijd veel aandacht voor de noodzaak van verandering in het onderwijs: ‘Nederland doet het niet slecht, maar voor een ambitieuze kenniseconomie nog lang niet goed genoeg. Daarom is het zo belangrijk dat de Nationale DenkTank zich dit jaar richt op ‘Het Leren van de Toekomst’,’ aldus Rinnooy Kan in het persbericht.

Gedurende vier maanden onderzoekt de Nationale DenkTank ‘Het Leren van de Toekomst’ vanuit het perspectief van de leerling, de docent en de ouder, maar ze bekijken ook wat de lerarenopleiding, ict en andere leermiddelen kunnen bijdragen.

Nederland vooruithelpen

Stichting de beïnvloedt met onafhankelijke blik, gedegen analyse en innovatieve ideeën een kritische massa, om keuzes te maken die de Nederlandse maatschappij vooruithelpen. Hiervoor selecteert de stichting ieder jaar ruim twintig excellente masterstudenten, pas afgestudeerden en promovendi met zeer uiteenlopende studieachtergrond.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in