Overslaan en naar de inhoud gaan

Ikea lanceert papadag-commercial

Waar Bart Smit onlangs in opspraak raakte wegens een ouderwets seksistische speelgoedfolder, gooit Ikea het over een andere boeg met de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Zo goed als mama, dat wil jij ook' kopte Bart Smit onlangs een folderpagina waarop meisjes met kleine speelgoedstofzuigers in de weer waren. Foei, dat werd op z'n zachtst gezegd niet erg modern gevonden van de speelgoedketen.

related partner content for mobile comes here

Ikea schetst in de commercial die de nieuwe campagne (gemaakt door Lemz) begeleidt in elk geval een wat minder rolbevestigend beeld, want in dit filmpje mag mama 's ochtends man en en kinderen gedag kussen.

Dat Ikea de commercial vervolgens 'Papadag' titelde wordt dan weer niet zo heel modern gevonden, want dit gehate woord zou juist de hele geëmancipeerde boodschap weer teniet doen, zo luidt de discussie in de comments op Youtube.

In het filmpje blijft papa op zijn 'papadag' niet alleen thuis met de eigen kinderen, maar ook met die van de buren. Want, aldus Ikea 'de mogelijkheden zijn eindeloos als je in oplossingen denkt'.

De meubelketen verklaart met de nieuwe campagne te willen laten zien dat de maatschappelijke uitdagingen van deze tijd vragen om creatieve oplossingen.

Carolien de Wit, External Communication Manager van IKEA Nederland: 'Als woonwarenhuis staan we middenin de samenleving en weten we wat er speelt. Met de campagne proberen we mensen te laten zien dat ook in deze tijd de mogelijkheden eindeloos zijn.'

En dus worden de hoge kosten voor kinderopvang in de commercial opgelost door een gedeelde oppasdag, waarvoor Ikea dan natuurlijk ook een paar handige extra opbergkasten voor kan leveren.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De commercial gaat vandaag van start op tv, via social media en in magazines. Lees binnenkort in Adformatie meer over de marketingstrategie van Ikea.

Credits:
Bureau: Lemz
Productiemaatschappij: Comrad

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in