Hoe groter de supermarkt, des te minder effectief de promoties
Leuk onderzoek van de Universiteit van Tilburg. Daar promoveert komende woensdag marketingeconoom Hans Haans op de vergelijking tussen de…
Zijn conclusie: hoe groter de supermarkt, des te minder effectief zijn promoties voor de uitbater ervan.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Dit komt omdat mensen in grote winkels vaak een uitgebreid boodschappenlijstje hebben en promoties daardoor eerder gebruiken om van merk te veranderen (het product stond toch al op het lijstje) dan om iets extra in de winkel te kopen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDaarnaast concludeert Haans dat een bepaalde groep mensen in de gemakswinkel vaak niet voorbereid is op de hogere prijzen, maar dat prijsinformatie vooraf kan voorkomen dat de klant negatief oordeelt over dit format.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid