
Fabrikant Unilever krijgt namens consumenten het Gouden Windei uitgereikt voor het product met de meest misleidende marketing uitingen van 2011. Foodwatch reikt het Gouden Windei woensdag uit aan Unilever bij het hoofdkantoor aan de Nassaukade in Rotterdam.
'Unilever schendt het vertrouwen van zijn klanten met leugens over zijn producten', zegt Bart van Opzeeland, directeur van foodwatch. 'De grootste voedselproducent van Nederland kan het goede voorbeeld geven voor de hele branche door zijn reclame en marketing eerlijk te maken.'
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensBlue Band Goede Start Witbrood kreeg 5350 stemmen. Unilever heeft zeven jaar lang beweerd dat zijn witbrood dezelfde voedingswaarde heeft als volkorenbrood en daarom goed zou zijn voor kinderen. Tijdens de verkiezing heeft Unilever de tekst op de verpakking van het witbrood al aangepast, mede na een uitspraak van de Reclame Code Commissie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee