Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Gesponsorde online content effectief’

Zowel communities als adverteerders profiteren van gesponsorde content op internet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert Karen L. Becker-Olsen van New York University die de effectiviteit van bannerreclame en gesponsorde content bij web communities onderzocht. Gesponsorde content zorgt vooral voor een positieve houding ten opzichte van de adverteerder en maakt dat consumentenrespons tegenover de producten of diensten verbetert: consumenten schatten de kwaliteit hoger, zien de betrokken adverteerder eerder als marktleider en zijn tot op zekere hoogte ook meer bereid om een daadwerkelijke aankoop te doen.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek bleek verder dat reclameboodschappen met gesponsorde content anders verwerkt worden dan bannerreclame. Het hangt dan ook van het doel van de reclame af of adverteerders beter banners of gesponsorde content kunnen gebruiken. In sommige gevallen kan een combinatie van beide het meest effectief zijn (nu.nl).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in