Overslaan en naar de inhoud gaan

FunX aast op frequenties grote steden

FunX wil meer frequenties in de grote steden. Dat schrijft het station in een open brief die verstuurd is naar de Vaste Tweede Kamer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om de frequenties te krijgen, verwijst FunX onder andere naar het voorkeursrecht voor de Publieke Omroep zoals vastgelegd in de Telecommunicatiewet. Het urbanstation vindt dat het recht heeft op de frequenties, omdat ze een belangrijke taak van de Publieke Omroep invullen, namelijk het bereiken van stadsjongeren. ‘Het zijn jongeren in de leeftijd van 15 tot 35 jaar, woonachtig in de grote steden, met een allochtone achtergrond c.q. culturele belangstelling’, meldt het station.
De Raad van Bestuur van de Publieke Omroep kwam onlangs met het idee om de etherfrequenties van Radio 4 aan FunX te geven. FunX-directeur Willem Stegeman zegt dat die optie niet zijn voorkeur heeft. ‘Wij zitten helemaal niet te wachten op een landelijk netwerk met al die 100 Kilowatt-zenders van Radio 4. Natuurlijk willen we wel uitbreiden, maar dan hebben we liever 20 frequenties voor de grotere steden, zodat wij per stad een aparte editie kunnen maken. Wij willen groeien op editieniveau en geen landelijke omroep spelen’

related partner content for mobile comes here

Volgens FunX zijn er nog voldoende frequenties beschikbaar. ‘In het voorjaar van 2006 zullen opnieuw restfrequenties worden toegewezen aan andere omroepen in het kader van optimalisatie van bestaande netwerken. Bovendien liggen vele evenementenfrequenties het grootste deel van het jaar ongebruikt op de plank.’

Bron: Radio.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in