Facebook verdiende 3,71 miljard dollar in 2011


Zo staat te lezen in de officiele aanvraag van Facebook voor de beursgang.
De advertentie-inkomsten zijn goed voor 85 procent van de totale inkomsten van Facebook 2011, die 3,71 miljard dollar bedragen. Een andere inkomstenbron is het social gamesplatform Zynga (12 procent). In 2010 lag het percentage advertentie-inkomsten op 95 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOndanks deze enorme bedragen valt het engagement van fans met merken op Facebook tegen. Slechts 1 procent van de gebruikers heeft op de like-knop gedrukt van bedrijven van Procter & Gamble en Coca-Cola. Het Ehrenberg-Bass Instituut deed hier eerder onderzoek naar.
Het aantal gebruikers blijft sterk groeien. In december telde het social netwerk 845 miljoen actieve gebruikers (minstens eenmaal per maand online), en dat is een groei van 39 procent ten opzichte van dezelfde maand in 2010.
Het aantal dagelijks actieve gebruikers lag in december 2011 op 483 miljoen, een stijging van 48 procent ten opzichte van de december in 2010 (327 miljoen).
Andere bevindingen:
- 425 miljoen mensen gebruikten de mobiele Facebook-app in december 2011.
- Aan het eind van 2011 waren er meer dan 100 miljard vriend-connecties gemaakt op Facebook.
- Facebookgebruikers drukten in de laatste 3 maanden van 2011 dagelijks gemiddeld 2,7 miljard keer op de like-knop of plaatsten een reactie.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid