Overslaan en naar de inhoud gaan

Dolce & Gabbana lokt groepsverkrachting uit

Als toonaangevend kledingmerk moet je een keer ruzie hebben geschopt in Italië. De controversiële campagnes van Benetton zijn natuurlijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als toonaangevend kledingmerk moet je een keer ruzie hebben geschopt in Italië. De controversiële campagnes van zijn natuurlijk legendarisch, maar ook en haalden al eens de voorpagina's. Nu is het de beurt aan .

Eerder moest het bedrijf al een advertentie terugtrekken. Met diezelfde advertentie is het modehuis nu ook in thuisland Italië onder vuur komen te liggen. Mission accomplished.

De advertentie toont een vrouw die door een half ontklede man tegen de grond wordt gedrukt, terwijl andere mannen toekijken. Volgens de Italiaanse minister voor Gelijke Kansen is de advertentie vrouwonvriendelijk en lokt hij groepsverkrachtingen uit.

Maar uiteraard spreken we hier niet over reclame, maar over kunst. Dolce & Gabana snapt daarom ook helemaal niets van de ophef. "Dan kun je het Louvre en de schilderijen van Caravaggio ook maar beter verbranden." Eind vorige maand liet een woordvoerder in reactie op de Spaanse kritiek bovendien nog subtiel weten: "We will only withdraw this photo from the Spanish market. They're a bit behind the times."

Maar na het achterlijke Spanje is nu dus Italië aan de beurt en Dolce & Gabbana hoopt waarschijnlijk op een wereldwijde rel. De kritiek zwelt aan en nu is het zaak om een beslissing over het al dan niet terugtrekken van de advertentie in Italië zolang mogelijk te rekken. Laat maar komen, die publiciteitsgolf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in