Overslaan en naar de inhoud gaan

Dog and Pony ontwerpt visuele identiteit BNNVARA

Zo ziet het nieuwe merk eruit
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Gerard Timmer van BNNVARA introduceerde afgelopen week de nieuwe visuele identiteit van de omroepcombinatie. BNN en VARA treden voortaan met één merk naar buiten. Ontwerpbureau Dog and Pony is verantwoordelijk voor de nieuwe visuele identiteit.

related partner content for mobile comes here

Lees meer over het nieuwe BNNVARA in dit interview.

Hamburgermenu


Dog and Pony koos voor een variant van drie rode balken. Die balken visualiseren enerzijds 'de interne drive van BNNVARA' (namelijk: ontdekken, onthullen, ontketenen) en anderzijds refereert het aan het ‘hamburgermenu’ (het icoontje met drie streepjes bovenelkaar dat je meestal ziet als je een website op je smartphone bekijkt). Volgens het bureau moet je dit icoontje zien als internationaal symbool van ‘inhoud’. 'Door dat symbool te claimen, maken we een statement binnen het Nederlandse medialandschap.'

Dog and Pony koos voor een variant van drie rode balken. Die balken visualiseren enerzijds 'de interne drive van BNNVARA' (namelijk: ontdekken, onthullen, ontketenen) en anderzijds refereert het aan het ‘hamburgermenu’ (het icoontje met drie streepjes bovenelkaar dat je meestal ziet als je een website op je smartphone bekijkt). Volgens het bureau moet je dit icoontje zien als internationaal symbool van ‘inhoud’. 'Door dat symbool te claimen, maken we een statement binnen het Nederlandse medialandschap.'

In samenwerking met Addikt (motion design), MethodAudio (sound design) en de design- en digital afdeling van BNNVARA werd de identiteit doorontwikkeld en uitgewerkt in idents, promo’s, adds, websites, apps en andere on- en offline toepassingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in