Overslaan en naar de inhoud gaan

DMSA ‘ten dele’ tevreden over voorstel EU-commissie

De DMSA is slechts ten dele tevreden over de uitspraak die een commissie van leden van het Europees Parlement deze week deed inzake de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Begin september stemde het Europees Parlement over een ontwerprichtlijn om ongevraagde reclame via e-mail te verbieden. Omdat het EP niet tot een werkbare tekst kon komen, ging het ontwerp terug naar een commissie van parlementsleden. Deze stelt nu voor om lidstaten zelf te laten bepalen of voor e-mail opt-out of opt-in moet gelden. De DMSA is niet onverdeeld tevreden met het resultaat van de stemming, omdat voor SMS een opt-in dient te gelden. De commissie heeft hiervoor gekozen omdat het medium als ‘te indringend’ wordt ervaren, omdat de beltoon die men hoort bij het ontvangen van reclame via SMS niet kan worden uitgezet. ‘De commissie ziet daarmee over het hoofd dat dergelijke problemen in de toekomst ook met technische middelen (bijvoorbeeld het plaatsen van filters zoals bij e-mail ook mogelijk is) kunnen worden opgelost. Naast een verbod zou de regelgeving een voorziening moeten bevatten waarmee snel kan worden gereageerd op de toekomstige technische ontwikkelingen.’

related partner content for mobile comes here

Op 14 november stemt het Europees Parlement in een plenaire zitting over het voorstel van de commissie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in