Overslaan en naar de inhoud gaan

De reputatieknaller van ING

Goede column van Marc Chavannes in NRC van dit weekeinde. "ING bankiert al sinds 2007 klimaatneutraal. De bank-verzekeraar streeft er naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Goede in NRC van dit weekeinde. "ING bankiert al sinds 2007 klimaatneutraal. De bank-verzekeraar streeft er naar maatschappelijk betrokken te zijn. Verantwoord ondernemen wordt met tien indicatoren gemeten. Wat vervelend voor ING dat al die moeite deze week teniet werd gedaan door de toekenning van een schraperige bonus van 1,25 miljoen euro aan zijn topman."

related partner content for mobile comes here

Chavannes noemt het nieuws van de beloning van de topmensen een 'nucleaire boodschap'- hoe is het te verkopen dat je als bank die slechts door een reddingsactie van de overheid kon worden overeind gehouden, nog steeds niet helemaal hersteld is, de pensioenen voor de medewerkers op de nullijn houdt, dan voor wat betreft de beloning van de top doet of er geen vuiltje aan de lucht is een bijna maximale bonus uitkeert?

Eerder was ik onder de indruk van de ommezwaai in denken binnen Aegon, het verhaal van Jan Driessen hierover. Daar had de kredietcrisis mensen echt aan het denken gezet. Maar hoe staat het binnen de ING nou die door iedereen gewenste "fundamentele mentaliteitswijziging en herorientatie van het bankwezen"?

Op de zegt Youp van 't Hek zijn ING-rekening op, "Alle bankmensen geloven in de Mammon, de grote geldduivel met zijn opwindend geurende bonussen!" Het zal me benieuwen hoe de reputatiebarometer van de ING kreunt onder deze zaak, het beste reputatieherstel zou toch zijn als Jan Hommen de 1,25 miljoen bonus terug zou storten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in