Overslaan en naar de inhoud gaan

De marketingmogelijkheden van augmented reality

Augmented reality-campagnes schieten als paddestoelen uit de grond. Marketeers zien zeker de voordelen, maar er is nog zoveel meer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo schrijft FastCompany: ‘Nu wordt AR vooral gebruikt rond GPS dat niet zo nauwkeurig is, maar AR gekoppeld aan RFID-tags zorgt voor nauwkeurigere informatie. In een winkel bijvoorbeeld, maar je kunt een AR layer dan ook koppelen aan bewegende zaken zoals voertuigen, of aan kleding.’

related partner content for mobile comes here

Het Amerikaanse tijdschrift geeft een blik in de toekomst: ‘In 2020 heeft tenminste de helft van de mensen op straat een of ander AR-apparaat bij zich. De meeste zullen AR-brillen dragen, of gewoon een mobieltje bij zich hebben. En een paar hebben al de nieuwe digitale contactlenzen, die precies hetzelfde doen als de dikke AR-brillen.’

In scenario van FastCompany wordt AR gebruikt voor de lol. Een zwart jurkje wordtl -bekeken door een AR-bril- een prachtige avondjurk, volgehangen met diamanten.

Ook marketeers ontdekken de mogelijkheden van AR. Maar hoe kun je AR het beste inzetten voor je merk? FastCompany: ‘Daar is meer voor nodig: draagbare AR-systemen die er ook draagbaar uitzien bijvoorbeeld, en nog veel meer RFID-achtige tags in het straatbeeld, die een flinke hoeveelheid data kunnen bevatten. Plus -daar heb je het weer- standaardisering zodat ieder AR-systeem een signaal kan vertalen in het gewenste resultaat. Als dat gebeurt, kunnen marketeers er mee aan de slag.’

Wat doen marketers op dit moment met AR? Adidas . Als je de schoen voor een webcam hield gaf de code toegang tot een special gedeelte van de website, waarop interactieve games te vinden waren, die je dan met de schoen moest spelen.

En Benetton gebruikt AR om die model willen worden voor een nieuwe kledinglijn. Met AR-technieken kunnen consumenten onderdeel worden van de champagne.

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in