Overslaan en naar de inhoud gaan

LBi International fuseert met Bigmouthmedia

LBi International gaat samen met de kleinere branchegenoot Bigmouthmedia.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe combinatie krijgt in Amsterdam een hoofdkantoor, meldt Het Financieele Dagblad. LBi is vooral bekend als moederbedrijf van . De onderneming heeft 1500 werknemers in dienst.

related partner content for mobile comes here

Bigmouthmedia legt zich toe op advertenties voor zoekmachines en zet jaarlijks met 300 werknemers 30 miljoen euro om. De twee bedrijven fuseren omdat ze samen een totaalpakket aan diensten kunnen bieden in verschillende landen tegelijk. Met de nieuwe partner krijgt LBi een belangrijke kapitaalinjectie, waarmee het kan expanderen in de VS en Azië.

LBi is op dit moment verlieslijdend. Het heeft de afgelopen jaren een groot aantal overnames gedaan in Europa en de VS, vaak op de top van de markt. De waarde van die bedrijven is door de recessie sterk gedaald.

Het nieuwe bedrijf, LBi, wordt geleid door het huidige management van LBi onder leiding van Luke Taylor en Huub Wezenberg. Het krijgt een beursnotering in Amsterdam. De tweede notering in Stockholm wordt beëindigd.

Bron: FD (Jan Verbeek).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in