Overslaan en naar de inhoud gaan

De held van de Nederlandse marketeer is: Google

Kent de Nederlandse marketeer nog wel helden? Marketeers die als voorbeeld voor buitengewoon vakmanschap gezien worden?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ja, uit de van het Tijdschrift voor Marketing en Webads blijkt dat de nummer één van dit jaar Google is.

related partner content for mobile comes here

Dat is opvallend, want in de jaren 2000-2004 werd het bedrijf nauwelijks of niet genoemd maar nu eindigt het dus boven de Nederlandse concurrenten.

In 2005 kwam Google voor het eerst in de lijst voor, op een gedeelde plek met 3 procent van de stemmen. Dit jaar haalt Google 9 procent en daarmee kiest de Nederlandse marketeer voor het eerst voor een buitenlands bedrijf.

Opvallend is de toegenomen waardering voor Heineken, Ahold/Albert Heijn, TomTom en zeker ook KPN. Postbank komt ook sterk op.

Aan de andere kant is het verlies in aanzien van Unilever opmerkelijk. In 2003 nog de absolute held met 13 procent van de stemmen, haalt het concern nu niet meer dan 3 procent.

De top 10 van 2006

1. Google (9 procent)
2. Heineken (8 procent)
3. Albert Heijn/Ahold (8 procent)
4. TomTom (7 procent)
5. KPN (7 procent)
6. Philips (5 procent)
7. Apple/Steve Jobs (5 procent)
8. Microsoft (5 procent)
9. Postbank (4 procent)
10. Unilever (3 procent)

De top10 van 2005

1. Heineken (6 procent)
2. Philips (5 procent)
3. Albert Heijn/Ahold (4 procent)
4. Apple/Steve Jobs (3 procent)
5. Google (3 procent)
6. Unilever (3 procent)
7. Nike (3 procent)
8. TomTom (2 procent)
9. Mircrosoft (2 procent)
10. Postbank (2 procent)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in