Overslaan en naar de inhoud gaan

'Onderhandelingspositie voedingproducenten wordt beter'

Producenten van voedingsmiddelen krijgen over een aantal jaar weer een sterkere onderhandelingspositie tegenover de supermarkten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat verwachten consultants van Ernst & Young (E&Y) op basis van gesprekken met spelers uit de retailsector, voornamelijk fabrikanten.

related partner content for mobile comes here

Sinds supermarktketen Albert Heijn in 2002 begon met de prijsoorlog, is de macht vooral bij de supermarkten komen te liggen. Producenten worden gedwongen prijsverlagingen te accepteren. Maar als de supermarkten zich puur blijven richten op prijs, bestaat het risico dat zij de bal kwijtraken aan de producenten, zegt E&Y.

Want door faillissementen en consolidatie onder de fabrikanten zouden er minder toeleveranciers over kunnen blijven. Retailers krijgen het dan moeilijker om hun politiek van verdeel en heers uit te spelen.

Ook met innovaties kunnen fabrikanten een deel van de macht over het schap terugwinnen, zegt E&Y. Zij zouden zich creatiever en innovatiever moeten opstellen en beter moeten inspelen op wensen van consumenten (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in