Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes: Eerste twee Leeuwen aan Nederland uitgereikt

Nederland heeft gisteren in Cannes de eerste twee Leeuwen in ontvangst genomen. Opvallend is de Zilveren Radio Leeuw die het nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau van Greenpeace, Hallelujah/Law&Kenneth, maakte mogelijk dat de commercial ook daadwerkelijk werd uitgezonden. Hallelujah won ook de enige Bronzen Leeuw in Outdoor voor de stunt ‘Illegaal bomenplanten’ voor Milieudefensie, waarbij midden in de nacht midden op stoepen bomen werden geplant, om de illegale boomkap onder aandacht te brengen.
De vier andere nominaties in deze categorie voor Publicis, Ogilvy, PPGH JWT en Tequila bleven onbekroond.In Media stond Nederland met lege handen.
De Nederlander Menno Kluin, die werkt bij Saatchi & Saatchi in New York, won heel knap Goud voor de 42Below-campagne.

related partner content for mobile comes here

Opmerkelijk was dat de tweede Grand Prix ooit in Radio voor de tweede keer ging naar de ‘Real man of Genius’-campagne voor Bud Light van DDB Chicago. Juryvoorzitter Guillaume van der Stighelen had er een goede verklaring voor. ‘Bud Light bouwt consequent via het medium radio op een superieure manier aan het merk. Alle acht commercials in de campagne kregen een hoger cijfer dan alle andere radiocommercials, dus het was duidelijk. Het is een ode aan de makers.’ Het Amerikaanse jurylid Josh Rabinowitz: ‘Zelfs na een aantal keer luisteren rolde de tranen ons over de wangen van het lachen.’

De Grand Prix ging in Outdoor naar Fallon in Londen voor de campagne voor de Tate Gallery die volgens juryvoorzitter Fernando Vega Olmos (Lowe Argentinie) kunst op een briljante manier naar het dagelijks leven van mensen toebrengt.
De runner up voor de Grand Prix was ‘Be the ball’ voor Adidas van WhybinTBWA Auckland. De jury bleek verdeeld, want deze spectacular waarbij mensen in een enorme voetbal kunnen beleven hoe het voelt de bal te zijn, werd door verschillende juryleden geloofd om de manier waarop het merk dichtbij het publiek wordt gebracht. ‘Mensen zullen zich altijd blijven herinneren dat ze in een Adidasbal hebben gezeten’, aldus David Baldwin (McKinney+Silver).

De Grand Prix in Media ging naar Universal McCann voor de ‘Lynxjet’ campagne van Lowe Hunt in Sydney, eerder in de week ook al de runner up bij de Promo Lions. Juryvoorzitter Renetta McCann zei met de jury te hebben gekeken naar alle contactmomenten. Niet alleen of deze ceratief waren, maar vooral ook naar het effect dat werd gesorteerd. Lynx kwam op alle fronten als beste uit de bus.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in