Consumentenvraag stuwt resultaat Unilever
Een stevig groeiende consumentenvraag overal in de wereld heeft het voedingsmiddelenconcern Unilever aan goede kwartaalcijfers geholpen.…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De onderliggende omzetgroei, waarin zonder de effecten van overnames en wisselkoersen niet zijn meegenomen, bedroeg 2,9 procent. De operationele winst van Unilever steeg met 7 procent tot 1,4 miljard euro. De nettowinst klom tot ruim 1 miljard euro, 8 procent meer dan in dezelfde periode een jaar eerder.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Niet overal liep het even goed. In Europa zag het bedrijf de prijzen dalen en het volume stijgen. De consumptie in dit deel van de wereld bleef zwak. Producten met gezonde ingrediënten deden het goed, terwijl de verkoop van ijsjes maar langzaam op gang kwam (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid