Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenvraag stuwt resultaat Unilever

Een stevig groeiende consumentenvraag overal in de wereld heeft het voedingsmiddelenconcern Unilever aan goede kwartaalcijfers geholpen.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderliggende omzetgroei, waarin zonder de effecten van overnames en wisselkoersen niet zijn meegenomen, bedroeg 2,9 procent. De operationele winst van Unilever steeg met 7 procent tot 1,4 miljard euro. De nettowinst klom tot ruim 1 miljard euro, 8 procent meer dan in dezelfde periode een jaar eerder.

related partner content for mobile comes here

Niet overal liep het even goed. In Europa zag het bedrijf de prijzen dalen en het volume stijgen. De consumptie in dit deel van de wereld bleef zwak. Producten met gezonde ingrediënten deden het goed, terwijl de verkoop van ijsjes maar langzaam op gang kwam (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in