Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten tonen minder interesse in nieuwe gadgets

Merken moet zich daarom meer richten op dienstverlening.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

 In 2015 toonden consumenten al minder interesse in de aanschaf van nieuwe devices dan in 2014 en dit jaar zal het nog minder zijn.

related partner content for mobile comes here

Accenture deed onderzoek onder 28.000 consumenten in 28 landen en ontdekte dat 48 procent van de ondervraagden dit jaar van plan is een nieuwe smartphone te kopen.

Dit is een daling van 6 procent in vergelijking met vorig jaar.

Vorig jaar wilde 38 procent bijvoorbeeld een nieuwe tv of tablet kopen, dit jaar zegt 30 procent een tv te gaan kopen en heeft 29 procent plannen om een tablet aan te schaffen.

Tevreden

Accenture wijdt de daling aan de verzadiging van de markt, het ontbreken van echt nieuwe innovaties en zorgen om privacy. Consumenten zijn op dit moment tevreden met de gadgets/apparaten die ze hebben, ook omdat de nieuwe devices niet veel meer nieuwe features hebben dan vier, vijf jaar geleden.

Richt je op dienstverlening

Accenture geeft aan dat producenten zich het beste kunnen richten op dienstverlening. Door het device, de dienst en analytics te bundelen en zo een superieure klantbeleving te bieden. Op die manier kunnen bedrijven de vraag weer doen laten groeien.

Bied oplossingen aan

Innovatieve, praktische oplossingen bieden voor problemen die consumenten niet een, twee, drie kunnen oplossen kan ervoor zorgen de consument de juiste beleving en ervaring vindt.

Wearables

Smartwatches en gadgets om de gezondheid in de gaten te houden, zien een kleine stijging als het gaat om de intentie tot aanschaf, voor beide is dat 13 procent. Dit geldt ook voor home surveillance-camera’s (groei naar 11 procent). Slimme thermostaten blijven staan op 9 procent.

Privacykwesties

47 procent van de respondenten geeft aan dat ze zich zorgen maken om privacy en veiligheid als het gaat om de aanschaf van connected devices.

Accenture: ‘De verkoop van Internet of Things-devices zal bescheiden blijven zolang deze zorg niet wordt weggenomen. Consumenten blijven voorzichtig als het gaat om welke data van hen wordt verzameld en gedeeld.’

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in