Consumenten geven meer uit in supermarkt
Consumenten hebben het eerste halfjaar van 2007 meer uitgegeven in de supermarkt dan in de eerste zes maanden van vorig jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Het bedrag op de gemiddelde kassabon steeg van 20,17 euro naar 20,67 euro. De totale omzet van de supermarkten is hierdoor gestegen met 2,9 procent naar 13,86 miljard euro, zo blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau GfK.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Voor 2007 verwacht GfK een omzetgroei van ongeveer 3 procent. De omzet voor dit jaar wordt geschat op 28 miljard euro. Albert Heijn, Jumbo, Lidl en Plus krijgen steeds meer klanten, terwijl consumenten steeds minder hun boodschappen doen bij Konmar, Edah en Aldi. Dit is het logische gevolg van de verkoop en ombouw van de Konmar- en Edah-winkels. Laurus moest de winkels verkopen wegens de grote schuldenlast van het concern (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid