Overslaan en naar de inhoud gaan

“Consument pikt alleen slechte nieuws op

De Nederlandse consument moet wakker worden. Dat zei president Nout Wellink van De Nederlandsche Bank gisteren in een interview met het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij pleitte dan ook voor ‘een realistische kijk' op de economie van 2005. ‘Het is waar dat het wat betreft de reële inkomensontwikkeling niet een goed jaar wordt, maar de pensioenen worden weer op orde gebracht. Het geld gaat niet in een diepe put, maar komt weer bij de mensen terug', aldus Wellink. Hij verwacht dat dit jaar de economie beter zal draaien dan in 2004. Vooral dankzij de toegenomen wereldhandel, waardoor de groei in Nederland begint bij de export. ‘Het doorspoelen' naar andere delen van de Nederlandse economie zal volgens Wellink wat trager gaan door een gebrek aan vertrouwen en onzekerheid bij de consument om geld uit te geven.

related partner content for mobile comes here

‘Kijk naar twee kanten van de munt', betoogde Wellink. Volgens hem vergeet de consument al gauw dat hij bij andere uitgaven weer goedkoper uit is, bijvoorbeeld door ‘alles wat uit Azië komt' (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in