Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola beticht Superunie van merkinbreuk

Frisdrankenfabrikant Coca-Cola wil dat inkooporganisatie Superunie zijn cola van het merk First Choice uit de handel haalt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Coca-Cola maakt Superunie inbreuk op de merkrechten, meldt merkenrechtbureau Shieldmark.Zacco. Het conflict tussen Coca-Cola en Superunie speelt al sinds 2007. De inkooporganisatie van zestien retailers, waaronder Jumbo en Coop, bracht in dat jaar First Choice op de markt.

related partner content for mobile comes here

Volgens Coca-Cola lijkt het logo verdacht veel op dat van de 'echte' Coca-Cola. De vorm, het kleurgebruik en het lettertype van First Choice leiden er volgens Coca-Cola toe dat er gevaar voor verwarring bij het publiek ontstaat.

Maar Superunie meent dat de vormgeving van de Coca-Colafles niet erg onderscheidend is, terwijl de C met een krul in het logo ook bij andere cola's voorkomt. De frisdrankengigant laat het er niet bij zitten en is een juridische procedure begonnen bij de rechtbank in Arnhem.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in