Coca-Cola beticht Superunie van merkinbreuk
Volgens Coca-Cola maakt Superunie inbreuk op de merkrechten, meldt merkenrechtbureau Shieldmark.Zacco. Het conflict tussen Coca-Cola en Superunie speelt al sinds 2007. De inkooporganisatie van zestien retailers, waaronder Jumbo en Coop, bracht in dat jaar First Choice op de markt.
Volgens Coca-Cola lijkt het logo verdacht veel op dat van de 'echte' Coca-Cola. De vorm, het kleurgebruik en het lettertype van First Choice leiden er volgens Coca-Cola toe dat er gevaar voor verwarring bij het publiek ontstaat.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaMaar Superunie meent dat de vormgeving van de Coca-Colafles niet erg onderscheidend is, terwijl de C met een krul in het logo ook bij andere cola's voorkomt. De frisdrankengigant laat het er niet bij zitten en is een juridische procedure begonnen bij de rechtbank in Arnhem.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid