Overslaan en naar de inhoud gaan

Campina deelt melk uit in heel Nederland

Op één dag bezoeken melkveehouders 350.000 huishoudens in heel Nederland met een pak Campina melk. Dit om te laten zien waar de melk ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De aftrap van de actie vond woensdagochtend plaats in Amsterdam. Via een live-verbinding schakelde Bridget Maasland naar enkele van de zestien lokaties, waar in totaal 5000 melkveehouders en 1200 medewerkers van FrieslandCampina zich hadden verzameld. Na afloop van het event, waar De Kast een ode aan de boer liet horen en een deel van het publiek een polonaise inzette, vertrokken ze in bussen naar 135 dorpen.

related partner content for mobile comes here

In Amsterdam voer een groep boeren en Campina-mensen per rondvaartboot naar de Amstel, waar een melkboot aanhaakte met daarop een heuse koe. Op het Amstelveld – waar de pakken melk huis aan huis werden uitgedeeld - stond nog zo’n beest. ‘Wat zielig voor die koe’, schalde een voorbijganger vanaf zijn fiets. Maar volgens de begeleidende boer was er niets aan de hand en had zijn koe het prima naar z’n zin.

De bedenker van de actie is marketingdirecteur Frenkel Denie, die eerder iets soortgelijks bedacht na de rebranding van Bavaria, waar hij toen werkzaam was. ‘Maar toen hadden we slechts dertien busjes en opereerden we vanuit één locatie.’ Het waarom van deze actie: ‘We willen onze doelgroep het verhaal van onze melk vertellen. Wie kunnen we dat beter laten doen dan de boeren zelf? Daarom gaan ze de deuren langs, met ondersteuning van onze medewerkers. Door de boeren bij de actie te betrekken en mensen te verrassen krijgt melk een persoonlijkheid.’

Managing director Bas van der Berg van Friesland Campina vertelt dat de actie, ‘Campina Dichtbij’ genaamd, alleenstaand is. ‘De reguliere reclamecampagne van DDB gaat gewoon door. Dit doen we eenmalig, voor de publiciteit. Om de verbinding te laten zien tussen de koe in de wei en de melk in de koelkast.’ Hij zegt dat Friesland Campina ernaar streeft zo open en eerlijk mogelijk te zijn. ‘Zo staat op ieder pak melk een code, waarmee je via onze website kunt zien bij welke boerderij de melk vandaan komt en hoe de koeien erbij staan.’

In Amsterdam trok de actie behoorlijk wat bekijks. De twee koeien loeiden wat, maar keken verder onverstoorbaar om zich heen. Ze schrokken alleen een beetje op toen de boeren op de boot in spontaan gezang uitbarstten. Overigens wist Frenkel Denie nog te vertellen dat een van de koeien verre familie was van Melkunie’s Bommetje-koe. Gezien het uiterlijk van de betreffende dieren zou dat best eens waar kunnen zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in