Overslaan en naar de inhoud gaan

Brit Awards verplicht journalisten over sponsor Mastercard te berichten

Journalisten die vanavond verslag willen doen van de uitreiking van de Brit Awards krijgen alleen accreditatie als ze garanderen over…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De organisatoren van de muziekawards hebben een pr-ramp over zichzelf afgeroepen nu blijkt welke eisen ze aan journalisten hebben gesteld. In een mail vraagt het pr-bureau House PR journalisten in ruil voor het ticket in te stemmen met een uitgebreid aantal zaken. Dat meldemn diverse Britse media, waaronder .

related partner content for mobile comes here

Zo moet het journaille ‘social media support’ bieden aan het evenement en de sponsor, zowel via de Twitteraccount van het medium dat de journalist vertegenwoordigt als van de journalist zelf. De organisatoren schrijven zelfs de tweets voor die rondgestuurd kunnen worden.  Voorafgaand aan het evenement kunnen journalisten bijvoorbeeld twitteren: Really excited to be heading down to tonight with

Ook vinden de pr-mensen het ‘appropriate’ als er tijdens het evenement live getwitterd wordt met in die tweets de sponsor vermeld, , evenals de hashtag van de marketingcampagne van Mastercard: . Bovendien wordt verwacht dat de journalisten de tweets van zelf ook retweeten. Zelf voor na het evenement wordt concept-tweets aan journalisten verstrekt.

Inmiddels gebruiken journalisten de hashtag vooral om hun woede en verbazing over de gestelde eisen te uiten. Ook wordt er al een alternatief hashtag gebruikt door journalisten: .

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in