Overslaan en naar de inhoud gaan

BrandConnection test kwaliteit commercials

Mediabureau BrandConnection gaat vanaf 1 april voor al zijn klanten standaard tv-commercials testen voordat ze worden ingezet. Doel van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt hij vandaag in vakblad Adformatie. Michielse: ‘Uit onderzoek blijkt dat het geen zin heeft om een slechte commercial uit te zenden. Het is verkwisting van budget en je irriteert alleen je doelgroep. Het is bovendien best moeilijk een commercial te maken die mensen willen bekijken. Dus voordat we heel veel geld investeren in een campagne, lijkt het ons zinvol om eerst te checken of mensen deze überhaupt wel willen zien.’
Nieuwe tv-commercials worden in een panel van 100 personen door Verify getest. Daarbij is de bereidwilligheid van de respondent om zo’n nieuwe spot te bekijken de belangrijkste factor. Michielse: ‘We zeggen dus niks over het creatief concept maar kijken alleen of een spot voldoet aan de eisen van een meetlat. Op deze manier testen we al enige tijd en ik kan je zeggen dat er nieuwe commercials tussen zitten waarbij negentig procent van de respondenten het einde niet uitzit.’

related partner content for mobile comes here

Dat reclamebureaus nieuwe commercials vaak al getest hebben voor ze op de buis gaan, vindt Michielse geen probleem. ‘Dan is er toch niets aan de hand?’ Hij benadrukt dat niet BC maar de klant besluit of een commercial al dan niet op de buis komt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in