BrandConnection test kwaliteit commercials


Dat zegt hij vandaag in vakblad Adformatie. Michielse: ‘Uit onderzoek blijkt dat het geen zin heeft om een slechte commercial uit te zenden. Het is verkwisting van budget en je irriteert alleen je doelgroep. Het is bovendien best moeilijk een commercial te maken die mensen willen bekijken. Dus voordat we heel veel geld investeren in een campagne, lijkt het ons zinvol om eerst te checken of mensen deze überhaupt wel willen zien.’
Nieuwe tv-commercials worden in een panel van 100 personen door Verify getest. Daarbij is de bereidwilligheid van de respondent om zo’n nieuwe spot te bekijken de belangrijkste factor. Michielse: ‘We zeggen dus niks over het creatief concept maar kijken alleen of een spot voldoet aan de eisen van een meetlat. Op deze manier testen we al enige tijd en ik kan je zeggen dat er nieuwe commercials tussen zitten waarbij negentig procent van de respondenten het einde niet uitzit.’
Dat reclamebureaus nieuwe commercials vaak al getest hebben voor ze op de buis gaan, vindt Michielse geen probleem. ‘Dan is er toch niets aan de hand?’ Hij benadrukt dat niet BC maar de klant besluit of een commercial al dan niet op de buis komt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid