Overslaan en naar de inhoud gaan

Boekenvakorganisaties steken 1,5 miljoen euro in eindejaarscampagne

Op 19 november starten diverse boekenvakorganisaties onder aanvoering van de Stichting voor Collectieve Propaganda van het Nederlandse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Boekblad. In de zeven weken durende promotiecampagne wordt 1,5 miljoen euro geïnvesteerd. CPNB-directeur Eppo van Nispen tegenover Boekblad: “Het vak heeft nog nooit zo veel geld geïnvesteerd. Het is heel bijzonder, GAU, KBb, NBD Biblion, CB en de CPNB zelf hebben alle gelden bij elkaar gezet. Iedereen was ervan overtuigd dat we een mooie eindspurt moeten maken.”

related partner content for mobile comes here

De campagne is in vier fasen opgezet. Het begint met een Feestdagen Boekenbonactie. Er zijn 200.000 Hella Haasse Feestdagen Boekenbonnen van 5 euro gemaakt. Die kan de boekhandel en de online boekverkoper gratis weggeven bij 31voor de campagne geselecteerde titels. De verwachting is dat de Boekenbonnen tegen Sinterklaas vergeven zijn. Dan worden de mensen erop gewezen dat ze de feestBoekenbonnen van 15 december t/m 7 januari kunnen inleveren tegen elke titel die de koper wil.

De grote eindejaarscampagnes lijken een traditie te worden, constateert Boekblad. Vorig jaar investeerde Centraal Boekhuis nog een bedrag van 400.000 euro in de boekpromotie. In 2008 was de laatste gezamenlijke campagne, ook al aangekondigd als de 'grootste campagne ooit', aldus Boekblad. Toen legden CB, GAU en KBb 250.000 euro extra bij elkaar voor de CPNB, eenzesde van het huidige bedrag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in