Boekenvakorganisaties steken 1,5 miljoen euro in eindejaarscampagne


Dat meldt Boekblad. In de zeven weken durende promotiecampagne wordt 1,5 miljoen euro geïnvesteerd. CPNB-directeur Eppo van Nispen tegenover Boekblad: “Het vak heeft nog nooit zo veel geld geïnvesteerd. Het is heel bijzonder, GAU, KBb, NBD Biblion, CB en de CPNB zelf hebben alle gelden bij elkaar gezet. Iedereen was ervan overtuigd dat we een mooie eindspurt moeten maken.”
De campagne is in vier fasen opgezet. Het begint met een Feestdagen Boekenbonactie. Er zijn 200.000 Hella Haasse Feestdagen Boekenbonnen van 5 euro gemaakt. Die kan de boekhandel en de online boekverkoper gratis weggeven bij 31voor de campagne geselecteerde titels. De verwachting is dat de Boekenbonnen tegen Sinterklaas vergeven zijn. Dan worden de mensen erop gewezen dat ze de feestBoekenbonnen van 15 december t/m 7 januari kunnen inleveren tegen elke titel die de koper wil.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe grote eindejaarscampagnes lijken een traditie te worden, constateert Boekblad. Vorig jaar investeerde Centraal Boekhuis nog een bedrag van 400.000 euro in de boekpromotie. In 2008 was de laatste gezamenlijke campagne, ook al aangekondigd als de 'grootste campagne ooit', aldus Boekblad. Toen legden CB, GAU en KBb 250.000 euro extra bij elkaar voor de CPNB, eenzesde van het huidige bedrag.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid