Overslaan en naar de inhoud gaan

Bekende Nederlanders in actie tegen kindermishandeling #ikkijknietweg

360-gradenvideo laat mishandeling zien vanuit slachtoffer en omstander
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

‘Een mishandeld kind heeft maar één persoon nodig om voor hem of haar de cirkel van geweld te doorbreken. Kijk dus niet weg, maar kom in actie bij een vermoeden van kindermishandeling’

related partner content for mobile comes here

Deze oproep doet de Taskforce kindermishandeling en seksueel misbruik. De organisatie heeft deze week uitgeroepen tot de Week tegen kindermishandeling.

Melden

Dit jaar roept de organisatie mensen op om in actie te komen bij een vermoeden van kindermishandeling. Boomerang Create, 2twintig PR en Hollands Spoor ontwikkelden een online campagne.

‘Mishandelde kinderen die er zelf niet over durven praten, hebben mensen in de omgeving nodig die hun signalen opmerken en hier melding van maken’, zegt Eberhard van der Laan, naast burgemeester van Amsterdam ook voorzitter van de Taskforce. ‘Kijk niet weg en kom in actie. Hiermee kun je de wereld van een mishandeld kind compleet veranderen. Bellen kan ook anoniem.’

360-gradenfilm

De online campagne  bestaat uit twee 360-gradenvideo waarin twee vormen van kindermishandeling te zien zijn, zowel vanuit de omstander als het slachtoffer.

Daarnaast scharen meer dan 25 bekende Nederlanders en politici zich achter de campagne door met hun gezicht en de hashtag op een social post te staan. Tot nu toe zijn de  campagnevideo&;s meer dan 484.000 keer bekeken en werd de hashtag al 10.000 keer gedeeld op Facebook, Instagram en Twitter.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in