Overslaan en naar de inhoud gaan

Loeki de Leeuw krijgt zijn eigen glossy

In de eenmalige uitgave delen de makers van de leeuw hun 32 jaar reclame-ervaring
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het animatiefiguurtje uit de Ster-reclameblokken krijgt eenmalig een eigen luxe tijdschrift. In de glossy lees je alles over de geschiedenis van Loeki. Zo vertellen de makers hoe zij de animaties maakten, waar de kreet ‘Asjemenou’ vandaan komt en in hoeverre de Ster censuur toepaste om bepaalde producten aan te prijzen.

related partner content for mobile comes here

Op tv en in de Efteling

Loeki was tussen 1972 en 2004 te zien op tv. Je zag ‘m in meer dan 7.000 filmpjes die ongeveer vier seconden duurden. Van 2005 tot 2012 was de leeuw te zien in de attractie Carnaval Festival in De Efteling. 

Uitgever Seb van der Kaaden: ‘Loeki is een wat onhandige leeuw die heel vaak valt of met tegenslagen te maken krijgt, maar altijd weer vrolijk opstaat. Die kenmerken hebben we ook in de glossy gestopt.’

Interviews

Want het draait niet alleen om Loeki. In de glossy staan ook interviews met Harry Piekema (die de rol van Albert Heijn-manager Van Dalen speelde in de reclames) en acteur Frank Lammers. Daarnaast vertellen oud-judoka Edith Bosch en schrijver Marcel van Driel hoe zij uit hun dal wisten op te klimmen.

‘Dit tijdschrift is een prachtige kans om de leeuw opnieuw in de schijnwerpers te zetten’, vertelt Louise Geesink, de dochter van Loeki-bedenker Joop Geesink. Zij is nam in 1984 het ‘Loeki-stokje’ over van haar vader.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in