Avenue trekt de stekker eruit


Van de eerste drie nummers werden gemiddeld 20.000 exemplaren verkocht. Hoofdredacteur Reni van Wijk zei eerder, dit jaar naar een oplage van 30.000 te streven. Het animo van adverteerders was onvoldoende om het blad exploitabel te houden. Bovendien was er geen zicht op groei, zegt Van der Aa. De uitgever wijt de tegenvallende cijfers aan de conjuntuur. ‘Toen we vorig jaar voorjaar plannen maakte voor Avenue heerste de euforie, maar in de tussentijd is de markt een stuk slechter geworden.’ Hoofdredacteur Reni van Wijk wordt hoofdredacteur van Living (Sanoma Uitgevers). Zij begon enige tijd geleden al bij dat tijdschriften naast haar hoofdredacteurschap bij Avenue. De overige medewerkers waren free-lance in dienst. Het tijdschrift dat in 1965 ontstond, stopte in 1996. Vorig jaar blies Sanoma het blad nieuw leven in.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid