Bookmark wordt onderdeel van DraftWorldwide


Voorlopig wordt de merknaam Bookmark gehandhaafd. Wel zal de Bookmark huisstijl worden omgezet naar die van DraftWorldwide en zal de aanduiding ‘a DraftWorldwide Company’ worden toegevoegd aan het interactieve bureau dat onlangs haar vijfjarig lustrum vierde.
Sedert begin 2001 werkt Bookmark samen met het in Amsterdam gevestigde actiemarketingbureau DraftWorldwide op klanten als Citroën, Postbank, Staatsloterij en Grolsch. Vanwege de van oorsprong sterke direct marketing focus van DraftWorldwide (DraftWorldwide behoort tot de grootste DM bureaus in de VS) is er sprake van een ‘fit’ van Bookmark binnen het netwerk. Internationaal bestaat DraftWorldwide inmiddels uit 61 bureaus in 27 landen, waarvan 19 in Europa.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe gecombineerde activiteiten die onder DraftWorldwide Nederland zullen vallen, worden aangestuurd door Ernst-Jan Smids, de huidige algemeen directeur van DrafWorldwide. De dagelijkse leiding van Bookmark blijft in handen van haar managing director Brian Hirman.
‘We hebben elkaar leren kennen via een gezamenlijke klant, de Staatsloterij. Het is in de praktijk gebleken dat de activiteiten van DraftWorldwide en Bookmark dermate complementair aan elkaar zijn, zodat het formaliseren van de samenwerking eigenlijk niet uit kon blijven’, aldus Ernst-Jan Smids.
Brian Hirman: ‘Het feit dat we eerst anderhalf jaar in de praktijk aan elkaar hebben kunnen snuffelen alvorens we de definitieve stap namen om met elkaar te trouwen, geeft vertrouwen voor de toekomst. We hebben door werkelijk met elkaar in de modder te staan en samen op klanten te werken elkaar echt leren kennen. Duidelijk is dat DraftWorldwide en Bookmark van hetzelfde hout zijn gesneden en dezelfde no-nonsense en resultaatgerichte cultuur kennen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid