Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple’s iWatch brengt niet het succes dat iedereen verwacht

Waar de iPhone zichzelf verkoopt, moet de iWatch moeite doen om leuk gevonden te worden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit najaar verschijnt vermoedelijk de smartwatch van Apple. De verwachtingen zijn hooggespannen van deze - door volgers van Apple al tot ‘iWatch’ gedoopte - innovatie. Ik heb echter mijn twijfels. Sterker nog, ik verwacht er niet veel van.

related partner content for mobile comes here

Apple’s Next Big Thing
Hoewel Apple traditiegetrouw geen uitspraken doet over de verschijningsdatum en de kenmerken van deze nieuwe gadget, circuleren op internet geruchten over vormgeving, functies en zelfs prijzen. En alle hebben een uber-enthousiaste toon. Variërend van de &;nieuwste innovatie van Apple die ons leven vergemakkelijkt&; tot &;The Next Big Thing Since The iPad&;. Maar ik geloof er niets van. Waarom niet? Om twee redenen.

Een horloge is een overbodig mode-artikel
Jongeren dragen tegenwoordig nauwelijks nog een horloge. Om de tijd te ‘checken’ hebben ze toch al hun mobiel? Apple moet bij de doelgroep van de toekomst dus knokken tegen een negatief imago van de productcategorie. Maar ook vrouwen zie ik niet snel lopen met een horloge met standaard design. Voor hen is een horloge een expressiemiddel waar ze dus keuzevrijheid bij willen. Nou, vooruit, dat is dan nog op te lossen door een modulaire vorm te kiezen met cases, die net als met de iPhone te personaliseren is.

De ‘wil-ik-ook-hebben’ factor ontbreekt
Belangrijker vind ik dat de verwachte nieuwe functies van de iWatch weinig aanspreken. Hoewel de halve wereld mee-fantaseert over de mogelijkheden, beperken de suggesties zich veelal tot het meten van bewegingen en de interface met je iPhone. Apple moet ons echt verrassen, wil dit horloge niet verworden tot een veredeld sporthorloge. Want jongeren in mijn omgeving geven aan dat de notificaties op hun telefoon hen al te vaak afleiden. Nog meer verstoringen door een horloge willen ze niet.

Hoe ik dit allemaal denk te weten?
Gewoon door een betrouwbare marketingtoepassing. Het vroegtijdig aan de doelgroep tonen van het product, al dan niet in conceptvorm. En dan vragen naar reacties. Die zijn tot nog toe, helaas voor Apple, vrijwel allemaal negatief.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in