Overslaan en naar de inhoud gaan

Analyse kijkgedrag web-tv in minuten

Stichting Kijkonderzoek (SKO) verfijnt de rapportages voor kijkgedrag van web-tv tot de minuut nauwkeurig.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er wordt tot de minuut nauwkeurig onderzocht hoe lang Nederlandse kijkers naar on demand tv van publieke- en commerciële omroepen kijken. Tot begin dit jaar toonden de rapportages alleen het aantal streamstarts van een bepaalde zender. Daarmee werd niet duidelijk hoe lang er daadwerkelijk online naar een programma werd gekeken.

related partner content for mobile comes here

Bas de Vos, directeur : 'Dit is een grote stap vooruit in het WEB-TV project. Hiermee creëren we voor het eerst inzicht in hoe lang online televisiecontent wordt afgespeeld. Waar we eerst alleen het aantal starts hadden.' SKO WEB-TV cijfers maken geen deel uit van het KijkTotaal zoals dat door SKO wordt gerapporteerd. Zij geven alleen een vollediger beeld van de populariteit van programma’s en het kijkgedrag van het Nederlandse publiek, zo meldt de stichting.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in