Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro neemt afscheid van slogan 'Wat is jouw verhaal'

Eind vorig jaar werd al twijfel uitgesproken, in de nieuwste campagne is de pay-off helemaal verdwenen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

ABN Amro start met een nieuwe campagne (bureau N=5). De kern van de campagne is dat ABN Amro al zijn deskundigheid aanwendt om de klant in staat te stellen de beste financiële beslissingen te nemen. Die propositie lijkt in de verte iets op de missie van ING: 'Mensen in staat stellen om zowel privé als zakelijk steeds voorop te blijven lopen'.

related partner content for mobile comes here

Jouw verhaal
In september 2015 kwam ABN Amro ook al met een nieuwe campagne, het credo was toen dat de bank meer zou gaan luisteren naar klanten. De pay-off luidde toen 'Wat is jouw verhaal'. Die campagne kwam de bank van het begin af aan op veel kritiek te staan. Eind december, grofweg een jaar na de introductie van 'Wat is jouw verhaal', zei Roland van Maanen, hoofd marketing en communicatie bij ABN Amro, dat er werd getwijfeld aan 'Wat is jouw verhaal'. Die twijfel heeft geleid tot een nieuwe campagne.

Deskundigheid
De bank zegt in met de campagne een nieuwe weg in te slaan. Want: 'Veranderingen binnen en buiten de bank vragen om een nieuwe start, waarbij de bank meer uitgaat van haar eigen kracht met de blik gericht op de toekomst'. De bedoeling is dat de rol van de bank nadrukkelijk voelbaar is in de campagne. De bank: 'Wij wenden al onze deskundigheid aan om de klant in staat te stellen de beste financiële beslissingen te nemen. Omdat we geloven dat de wereld het mooiste is als mensen de regie hebben over hun eigen leven, ontwikkeling en groei.'

Mobiel bankieren
Bij de aftrap van de nieuwe campagne (zie hieronder) staat de Mobiel Bankieren app centraal. Dat is volgens ABN Amro misschien wel het beste bewijs dat je zelf de touwtjes in handen hebt als het gaat om je bankzaken. 'Altijd en overal.'

 

 

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Tanja Bom, Sanne van der Bie, Madelon de Wever, Maartje de Jong, Luuk Venema

N=5
Creatie: Thijs Bontje, Daniel te Lindert, Neeltje Vervoort, Maureen van den Akker
Strategie: Esther Overmars, Marc Oosterhout
Account: Judith Lavalette, Astrid Witteveen, Mira Weijs

RTV Producer: Mo Neuteboom, Guy van der Hoop
Productiemaatschappij film: HolyFools
Regisseur: Mattias Schut
Producer: Frank de Kok
Productiemaatschappij OLV: Made for Digital

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in