Overslaan en naar de inhoud gaan

Mensen hebben liever meer tijd dan geld

Aldus onderzoek van GfK. En dat biedt kansen voor merken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

GfK vroeg 22.000 mensen in 17 landen te reageren op stellingen als ‘Ik heb liever meer tijd dan geld’, en ‘Ervaringen zijn belangrijker dan bezittingen’.

related partner content for mobile comes here

En wat blijkt: Op een 7-punts schaal (waarbij 1 staat voor zeer oneens en 7 voor zeer eens) is 31 procent is het zeer eens met de eerste stelling, tegenover 6 procent die het zeer oneens is.

En 44 procent gelooft sterk dat ervaringen belangrijker zijn dan bezit (versus 3 procent die het zeer oneens is met deze stelling).

Chinezen


Met name Chinezen geven de voorkeur aan tijd boven geld (41 procent), gevolgd door Brazilianen (37 procent) en Argentijnen (32 procent). Mexicanen geven het meest de voorkeur aan ervaringen boven bezit (57 procent), gevolgd door Argentijnen en Amerikanen (beide 53 procent).

Inkomen speelt wel een rol in de mindset, maar niet zoveel als wellicht gedacht. In het geval van de eerste stelling  maten de onderzoekers een verschil van 11 procentpunten tussen mensen met een hoger inkomen en mensen met een lager inkomen (38 procent versus 27 procent). Bij de tweede stelling liggen de percentages op respectievelijk 50 en 38 procent.

60-plussers hebben liever geld


Wel zijn er verschillen tussen leeftijdsgroepen. De hoogste eens-percentages vind je bij twintigers en dertigers. Mensen boven de 60 neigen meer naar geld en bezit: 19 procent die liever tijd dan geld wil, versus 13 procent die het liever andersom ziet.

Volgens de onderzoekers bieden deze bevindingen kansen voor merken, door meer te focussen op het verbeteren van de levens van hun consumenten. Bijvoorbeeld door hun dagelijkse klusjes makkelijker te maken, of sneller. Of van het aankoopproces nog meer een beleving te maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in