Overslaan en naar de inhoud gaan

'Aanbieders mobiele telefonie verwaarlozen klanten'

Aanbieders van mobiele telefonie in Nederland moeten veel meer aandacht besteden aan hun klanten, wil hun winstgevendheid niet zwaar onder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert advies- en organisatiebureau KPMG Consulting op basis van eigen onderzoek. Nu besteden de mobiele operators nauwelijks aandacht aan hun klanten. Het gevolg is dat velen afhaken en hun heil elders zoeken. Momenteel is ongeveer 75 procent van de klanten trouw aan de aanbieder met wie zij in eerste instantie in zee zijn gegaan. Dat betekent dat van elke vier nieuwe klanten er één zijn abonnement binnen een jaar opzegt. Als de operators erin slagen het verloop terug te dringen van 25 tot zo'n 15 procent, stijgt de nettowinst per klant op jaarbasis met bijna 40 procent tot 88 gulden, aldus KPMG Consulting. Maar het bureau denkt niet dat de aanbieders er dit in jaar in slagen om het tij te keren. Nederland is overigens geen uitzondering op de regel, ook in Japan, de VS en andere Europese landen is deze trend zichtbaar.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in