
Volgens het onderzoekbureau bereiken lokale advertenties bij een zoekresultaat op een online Gouden Gids-pagina meer effect dan bij de zoekresultaten van een normale zoekmachine. Internetters die gebruik maken van een online versie van de Yellow Pages, besteden daarnaast meer tijd offline aan zoeken naar lokale producten en diensten.
Local advertising is een enorme markt in de Verenigde Staten, maar ook zeer gefragmenteerd. Volgens Universal McCann zetten lokale adverteerders samen 97,7 miljard dollar om in 2004, dat wordt dit jaar zo’n 100 miljard dollar.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandTeamleider Communicatie
KRO-NCRVBelgische Social & Content Marketeer
Kamera Express GroepComScore bekeek in 2004 de zoekopdrachten van een anderhalf miljoen tellend consumentenpanel . Het onderzoekbureau vergeleek 150 miljoen pagina’s van Yellow Pages met zoekmachines als AOL. Ask Jeeves, Google, MSN en Yahoo en hun local search mogelijkheden, op de onderwerpen financiële diensten, gezondheid, ‘home services’, automotive en restaurants.
ComScore vond uit dat zoekmachines frequenter gebruikt worden, 66 procent van de consumenten surft eerst hier naar toe, tegenover 34 procent voor de Gouden Gids.
Echter, gemeten naar het aantal kliks dat men gebruikt voordat men vindt wat men zoekt, blijken de Yellow Pages veel efficiënter dan de zoekmachines. Gemiddeld klikten consumenten 4,6 keer bij de Yellow Pages, en 7,6 keer bij een zoekmachine. Daarnaast blijken gebruikers van de online Yellow Pages meer offline te spenderen na hun zoekopdracht, dan gebruikers van een reguliere zoekmachine.
bron: eMarketer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee