Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoekmachine of Gouden Gids?

De internetpagina’s van de Amerikaanse versies van de Gouden Gids of Telefoongids blijken meer geschikt voor lokale advertenties dan een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het onderzoekbureau bereiken lokale advertenties bij een zoekresultaat op een online Gouden Gids-pagina meer effect dan bij de zoekresultaten van een normale zoekmachine. Internetters die gebruik maken van een online versie van de Yellow Pages, besteden daarnaast meer tijd offline aan zoeken naar lokale producten en diensten.

related partner content for mobile comes here

Local advertising is een enorme markt in de Verenigde Staten, maar ook zeer gefragmenteerd. Volgens Universal McCann zetten lokale adverteerders samen 97,7 miljard dollar om in 2004, dat wordt dit jaar zo’n 100 miljard dollar.

ComScore bekeek in 2004 de zoekopdrachten van een anderhalf miljoen tellend consumentenpanel . Het onderzoekbureau vergeleek 150 miljoen pagina’s van Yellow Pages met zoekmachines als AOL. Ask Jeeves, Google, MSN en Yahoo en hun local search mogelijkheden, op de onderwerpen financiële diensten, gezondheid, ‘home services’, automotive en restaurants.

ComScore vond uit dat zoekmachines frequenter gebruikt worden, 66 procent van de consumenten surft eerst hier naar toe, tegenover 34 procent voor de Gouden Gids.

Echter, gemeten naar het aantal kliks dat men gebruikt voordat men vindt wat men zoekt, blijken de Yellow Pages veel efficiënter dan de zoekmachines. Gemiddeld klikten consumenten 4,6 keer bij de Yellow Pages, en 7,6 keer bij een zoekmachine. Daarnaast blijken gebruikers van de online Yellow Pages meer offline te spenderen na hun zoekopdracht, dan gebruikers van een reguliere zoekmachine.

bron: eMarketer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in