Overslaan en naar de inhoud gaan

WPG: verbetering bedrijfsresultaat met 20 pct

Ondanks de recessie van 2009 heeft WPG Uitgevers een bedrijfsresultaat gerealiseerd van 7,8 miljoen euro, een verbetering van 20 pct ten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzet van de uitgeverij bedroeg 145,8 miljoen euro. Bij alle bedrijven is volgens algemeen directeur Koen Clement 'een toegenomen kostenbewustzijn te zien, resulterend in fors lagere kosten, zowel in de directe als de indirecte kosten'. Clement: 'Het fundament voor de toekomst is verder versterkt, ook met de in januari van dit jaar overgenomen bedrijven Standaard Uitgeverij en A.W. Bruna Uitgevers.'

related partner content for mobile comes here

De activiteiten van WPG Uitgevers worden onderscheiden naar drie kerngebieden: Educatief, Boeken en Magazines. De omzetdaling vindt voornamelijk plaats bij Boeken. 2009 was met name in de boekhandel een onzeker jaar, met hoge retouren en extreem voorzichtige inkoop als gevolg. Educatief laat een lichte groei zien en de omzet van Magazines is ondanks een lagere advertentieomzet stabiel. Ondanks een lagere omzet ten opzichte van 2008 ligt het bedrijfsresultaat 1,3 miljoen euro boven het resultaat van 2008. Daarnaast werd een eenmalige bate gerealiseerd door de verkoop van twee WPG-panden aan de Kloveniersburgwal in Amsterdam. De centrale kosten van het bedrijf laten een duidelijke daling zien ten opzichte van 2008.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in